livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 juli 2019

Av Mimmi - 30 juli 2019 18:11


Mjau, jag är fortfarande utan torrfoder.
Matte ringde i förmiddags och då hade de fortfarande inte hittat paket.
Men de skulle leta efter den under dagen och ringa när de har hittat det.
Tror ni att de har ringt?
Naturligtvis inte.
Fast det gått mer än 6 timmar.
Matte ska snart ringa igen.
Vad tror ni att de kommer att säga?
Att de inte haft tid förstås.
Suck!
Mitt torrfoder.
Så nära och ändå så avlägsen.
Om jag vågade skulle jag gå dit och bita och rivas.
Men Matte säger att det knappast skulle hjälpa.
Så nu måste jag nog ändå be om hjälp.
Kanske Smiley, som också äter Orijen kan skicka lite av sin egen mat till mig?
Bara så mycket att det går att skicka som brev som kan delas ut direkt i brevinkastet?
Igår trodde Matte att de säkert skulle hitta paketet idag.
Även i förmiddags.
Men nu har hon verkligen börjat tvivla.
Och då tvivlar jag ju också...
/Mimmi, mycket ledsen

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards