livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Mimmi - 22 juli 2019 18:18


Mjau, idag kom hemsktjänsten igen och städade.
Som om det skulle behövas städa här hemma!
Jag smutsar i alla fall inte ner.
Inte alls!
Mina hårstrån och mitt träströ ur lådan är ju väldigt dekorativa och borde egentligen inte tas bort.
Men jag antar att det är den dumma snabeldraken som blir hungrig varannan vecka och den nöjer sig inte med Mattes smulor...
Så jag ställer upp och smular torrfoder och kastar blötmat och leker med vissna blad och släper in diverse saker från balkongen.
Allt för att snabeldraken får något att äta.
(Och underförstått att den inte äter upp mig!)
Jag skulle kunna berätta historier om snabeldrakar.
Hemska historier...!
Men jag misstänker att min kompis Cornelia kommer att bli rädd då och klaga på att jag skräms.
Så jag låter bli.
Jag är ju en mycket hänsynsfull katt.
För det mesta...
Men ni ska veta att jag har sett fruktansvärda saker!
Vaddå Matte?
Nä då, jag berättar inga spökhistorier!
Okej då, jag är väl tyst då.
Till imorgon...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards