livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2019

Av Mimmi - 6 juni 2019 23:02


Mjau, Matte vägrar att hjälpa mig att uppdatera bloggen.
Hon säger att det är frustrerande.
Kattjouren har delat för auktionen igår kväll.
Men inte ett enda bud från deras följare.
Suck.
Dessutom tycker Matte att det är för varmt.
Jag vet inte riktigt hur hon ska ha det.
När det är kallt har hon extra mycket ont i kroppen på grund av det.
Men när det blir en aning för varmt blir hon också dåligt.
Hon var definitivt roligare innan hon blev sjuk.
Tur att jag älskar henne så mycket hur som helst...
Jag drar inte hela listan med bud.
Ni kan läsa gårdagens.
Det är bara Cornelia som har höjd sitt bud på nr 8 till 300 kronor.
Tack Cornelia, jag tycker mycket om dig!
Over and out.

Av Mimmi - 5 juni 2019 20:20


Mjau, bara tre dagar kvar på auktionen och det går lite segt, tycker jag.
Synd också att Kattjouren inte verkar vilja dela någon länk till bloggen eller hänvisa till auktionen.
Tur att jag har mina trogna läsare som alltid stöttar mig!
Jag försöker ju bara att hjälpa så gott jag kan.
Men en liten katt som jag har bara begränsade möjligheter.
Ni får gärna dela min blogg och auktionen till era vänner.
Matte och jag försöker alltid att hitta riktigt fina saker som vi hoppas att många vill ha.
Det har inte hänt så mycket sedan igår.
Så i natt tänker jag smita ut och bita alla som inte höjt sitt bud eller lagt ett nytt i tårna.
Jag lovar!
1) 250 kr, Charlie
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 75 kr, Tommi
5) 50 kr, Charlotta
6) 150 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 250 kr, Cornelia
9) 100 kr, Paula
10) 150 kr, Charlotta
11) 125 kr, Björn
12) 125 kr, Björn
13) 125 kr, Tilda
14) 50 kr, Tommi

Nu hoppas jag att ni skärpa er.
Det handlar om svårt sjuka och behövande katter som behöver hjälp!
Och vips, här kom det två nya bud på messenger medan jag skrev detta!
Några har blivit överbjuden.
Nu måste ni väl lägga nya bud?
Mjau!


Av Mimmi - 4 juni 2019 17:38


Mjau, nu har alla objekt fått bud förutom sockorna med bit-zoner.
Jag antar att ni är rädda för att bli biten i foten?
Jag funderar faktiskt på att lägga ett bud på dem själv.
Då kanske jag får bita Matte?
När jag är en liten busunge och skoj-bråkar och biter Matte lite lätt i handen så tittar hon allvarligt på mig och säger att jag måste vara försiktig med hennes hand.
Men hon har aldrig nämnd foten så kanske jag får bita där när jag känner mig busig?
Men ni vill förstås veta hur det ser ut på budfronten.
Här kommer dagens uppdatering :
1) 150 kr, Sven
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 50 kr, Tommi
5) -
6) 150 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 250 kr, Cornelia
9) 100 kr, Paula
10) 150 kr, Charlotta
11) 100 kr, Björn
12) 100 kr, Björn
13) 75 kr, Björn
14) 50 kr, Tommi

Som ni ser så finns det mycket spelrum för höjda bud.
Jag hoppas att det trillar in flera bud till imorgon kväll.
Annars tänker jag hemsöka er alla och bita er i tårna.
Hihihi...!

Av Mimmi - 3 juni 2019 18:40


Mjau, det blev en fin start på auktionen!
Och jag antar att ni som inte har Facebook gärna vill veta hur det ser ut på budfronten.
Så här kommer första uppdateringen :
1) 150 kr, Sven
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 50 kr, Tommi
5) utrop 35 kronor
6) 150 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 200 kr, Smiley
9) 100 kr, Paula
10) 150 kr, Charlotta
11) 100 kr, Björn
12) 100 kr, Björn
13) 75 kr, Björn
14) utrop 25 kronor
Tänk att alla utom två objekt har fått bud!
Det var inte illa.
Hoppas att ni fortsätter såhär...
Men jag trodde faktiskt att alla katter skulle slåss om objekt 14.
Jag som försökte sälja in den som kattens drömobjekt...
Men det kanske är tvåbeningarna som är rädda för att bli diskade?
Jag skulle ju lägga själv bud på den om det inte vore för att jag redan fått en egen disktrasa att kasta på Matte...
Något säger mig att jag kommer att behöva den!
Imorgon kväll kommer nästa uppdatering.
Ni får se till att Matte får något att skriva ner då.
Håller man sig med en personlig sekreterare så måste man ju se till att den har något att göra!

Av Mimmi - 2 juni 2019 16:53


Mjau, då var det äntligen dags för sommarauktionen! 

Pengarna kommer gå oavkortat till Kattjouren och framförallt till lille Bruno (som ni kan läsa om i gårdagens inlägg). 

Som vanligt kan ni lägga bud här i bloggen som kommentar eller i Mattes speciella inlägg på Facebook. 

(Ingen annanstans för då ser inte Matte det!) 

Kom ihåg att alltid skriva numret på objektet som ni vill buda på, annars blir Matte snurrig och det kan bli fel (förutom om ni budar på facebook och klickar på respektive bild och kommenterar direkt under bilden). 


Auktionen avslutas på lördag 8/6 klockan 18:00. 

För varje objekt tillkommer porto som räknas ut lagom till auktionens slut. 

Portot betalas utöver vinstsumman av vinnaren eftersom Matte tyvärr inte har oändliga resurser. 

Om ni vinner flera saker blir portot givetvis lägre. 


Är ni redo? 

Då sätter vi igång! 



1) 

Den blomstertid nu kommer... 

Och då krävs det naturligtvis en stilig vas att sätta alla blombuketter i. 

Kan det bli stiligare än den här fina vasen från Gabriel keramik från Gustavsberg? 

Skulle inte tro det. 

Höjd 21 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




2) 

När det är varmt ute vill man gärna öppna fönster och dörrar. 

Då finns det risk för korsdrag och klämda katter... 

Det kan man undvika genom ett dörrstopp. Till exempel med den här fina med en katt på som håller koll. 

Liten men med tyngd, som ser till att svansen sitter kvar på katten hela sommaren. 

8*12 cm. 

Uteopspris: 50 kronor. 


 




3) 

Naturligtvis måste man hålla koll på temperaturen under sommaren. 

Ska man ligga i solen eller i skuggan? Eller ännu hellre inne? 

Mycket viktigt att veta för alla katter som får gå ut, om så bara på balkongen. 

Den här temperaturkatten har svaret. Bara att sätta utanför fönstret! 

Höjd 17 cm, bredd som mest 8 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




4) 

Och visst vill man vara fint om fötterna på sommaren? Ja, tvåbeningar alltså. Vi katter är ju alltid finast. 

Strumpor i samma färg som en sommaräng. Med en bedårande liten katt längst upp. 

Ett måste om du gillar katter och gräsmattan. 

20 cm från tå till häl, men töjbara. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




5) 

Tycker du bättre om den korta modellen? 

Det kan vi också erbjuda! 

Obs, de röda partierna på tårna och hälen indikerar de bästa ställen för att bita dig i foten... 

19 cm från tå till häl. Till den modige. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




6) 

Tycker du om att bada? Eller äta picknick? Eller shoppa (godis till din katt förstås)? 

Här är den perfekta väskan! visserligen inget kattmotiv men mycket fin ändå.

Fodrad med svart tyg, stängs med dragkedja och har en innerficka, även den med dragkedja. 

Mått utan handtag, höjd 38 cm, bredd 42 cm. Bottenplattan 12 cm. 

Kan bäras både i handen eller över axeln. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




7) 

Och här kommer krokarna att hänga de blöta badkläderna på. Eller kökshandukarna. Eller regnjackan till midsommar? Eller okejdå, vad ni vill... 

Stabila syskon som vill adopteras tillsammans. 

Höjd 18 cm och bredd 12 cm som mest. 

Utropspris: 50 kronor. 


 

 




8) 

På sommaren vill tvåbeningar gärna vara lite snygga. 

Vad är snyggare än att sätta en kattbrosch på trojan eller blusen? 

Söt liten katt med blomma. Svart med gröna ögon och röd nos. 

3 cm * 2,5 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




9) 

Tycker ni bättre om halsband? Även här kan vi presentera en svart katt. Den sitter på ett träd. Oklart om den kommer ner någon gång... Men färgen är fint både på blek och på solbränd hud. 

Hänget är 2,5 cm i diameter och kedjan är 42 cm lång. 

Skickas i en färgmatchande organzapåse. Fint sommarpresent! 

Utropspris: 45 kronor. 


 




10) 

Detta är inget smycke men kan faktiskt vara en inredningsdetalj. 

Katten lovar att hjälpa dig att borsta bort grässtån, smukor och katthår från kläderna. Men den kan även tänka sig att polera skorna. Eller så är den nöjd med att sitta i solen och lata sig... 

Höjd 14 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 




11) 

En annan hjälpsam katt är den här lilla kannan från Guldkroken. Skyltet för avelskatten är borta men klistret är kvar... 

Perfekt till mjölken vid fikat. 

Inte helt ny men fungerar alldeles utmärkt och känns stabilt. 

Höjd 12 cm, bredd ca 6 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 




12) 

Ifall ni också tycker att den lilla tillbringaren ser ut som en kattunge som behöver en mamma - här kommer mamman. 

Samma raskatt, denna med skylt. 

Naturligtvis gör den sig fint även helt själv. Precis lika charmerande som den ser ut. 

Höjd 16 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 

 




13) 

Den självklara varningsskylten som borde finnas i alla hushåll med katt. 

Mycket aktuellt för varma dagar. Livsnödvändigt för dig vars servicepersonal tror att du ska jaga, hoppa eller ägna dig åt något överhuvudtaget i sommar. 

Kan hängas upp med klisterremsorna på baksidan eller med en liten spik. 

Kvadratiskt skylt 14*14 cm, metall. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




14) 

Och sist men inte minst - disktrasan till din servicepersonal när den brister i servicen. 

Oavsett om de sover för länge, latar sig i hängmattan eller gräver för mycket i trädgården. När de försummar dina ordrar om mat eller gos så är det bara att blöta ner den (jag låter det vara osagt om du ska använda vattenskålen eller en spya) och kasta den på din svekfulle tvåbening! 

Kom bara ihåg att tvåbeningen ska känna sig ordentligt diskad... 

Utropspris: 25 kronor. 


 



Då så. 

Då kan ni börja buda! 

Och kom ihåg att buda med hjärtat. 

Mjau!!! 



Av Mimmi - 1 juni 2019 18:57


Mjau, nu går det äntligen framåt!
Matte har fotat allt till auktionen och laddat upp bilderna.
Det blir en sommar-auktion med allt som man kan tänkas behöva i sommar.
Pengarna kommer att gå till Kattjouren.
Det var svårt att bestämma så här års när det liksom exploderar av kattungar med hemlösa mammor överallt.
Men det som kostar mest pengar är ju de svåra skadorna.
Matte och jag föll för Bruno.
Det hoppas jag att ni också gör.
Tänk så mycket elände som man kan råka ut för som katt...
Imorgon är det tänkt att auktionen kommer upp här på bloggen.
Jag håller tassarna att många vill vara med och hjälpa Bruno!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards