livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 juni 2019

Av Mimmi - 25 juni 2019 19:48


Mjau, jag är en modig katt!
Duktigast i stan, säger Matte.
Tant Maja kom på besök med mat till Matte.
Men framför allt för att träffa mig förstås!
Jag hade väntat väldigt mycket på det eftersom jag älskar tant Maja.
Så snart hon kom in och jag hörde hennes röst och kände hennes doft så gick jag till hallen för att ta emot henne!
Annars är det bara Matte som jag tar emot i hallen.
Tant Maja satte sig på huk och sträckte fram en hand och då nosade jag på den.
Sedan gick hon in i vardagsrummet och då luktade jag på hennes ben.
Naturligtvis fick tant Maja ge mig godis och jag kom och plockade fram godis mellan hennes fötter där hon satt!
Till slut blev jag dock trött över att vara så social så jag lade mig i min korg - som stod mycket nära tant Maja - och vilade med slutna ögon.
Både Matte och tant Maja blev väldigt imponerande.
Precis varje gång tant Maja kommer och hälsar på så vågar jag lite mer!
Mjau, jag är så stolt.
Hoppas att tant Maja snart kommer att hälsa på igen!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards