livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 juni 2019

Av Mimmi - 23 juni 2019 22:10


Mjau, Matte har fått sitt kvitto för alla roligheter på sista tiden.
Att ha roligt två gånger några timmar på en och samma vecka är helt klart för mycket för en tvåbening.
Eller i alla fall för min Matte...
Men nu får hon betala.
Inte bara med de vanliga symptom utan även med ett litet ryggskott.
Så kan det gå när man dricker fnittersaft med Sagas matte istället för att komma hem tidigt till mig.
Jag har ingen aning om vad Saga ansåg om saken.
Men eftersom hon är väldigt lättkränkt så kan jag nog gissa...
Nu är jag ju en bra sköterska så jag såg till att Matte kom i säng och sedan höll jag hennes hand med tassen.
Hon tycker att hon har mindre ont då.
Så nu vet ni var ni har oss närmaste tiden - i sängen, lidande...
För även om jag gillar att ta tass om Matte så är hon ju dubbeltråkigt nu.
Vem ska leka med mig nu då?
Egentligen borde jag gå ut på balkongen och försöka fånga mig en fjäderkotlett.
Men det är så mysigt här.
Vilket dilemma.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards