livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 juni 2019

Mjau alltså!

Av Mimmi - 5 juni 2019 20:20


Mjau, bara tre dagar kvar på auktionen och det går lite segt, tycker jag.
Synd också att Kattjouren inte verkar vilja dela någon länk till bloggen eller hänvisa till auktionen.
Tur att jag har mina trogna läsare som alltid stöttar mig!
Jag försöker ju bara att hjälpa så gott jag kan.
Men en liten katt som jag har bara begränsade möjligheter.
Ni får gärna dela min blogg och auktionen till era vänner.
Matte och jag försöker alltid att hitta riktigt fina saker som vi hoppas att många vill ha.
Det har inte hänt så mycket sedan igår.
Så i natt tänker jag smita ut och bita alla som inte höjt sitt bud eller lagt ett nytt i tårna.
Jag lovar!
1) 250 kr, Charlie
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 75 kr, Tommi
5) 50 kr, Charlotta
6) 150 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 250 kr, Cornelia
9) 100 kr, Paula
10) 150 kr, Charlotta
11) 125 kr, Björn
12) 125 kr, Björn
13) 125 kr, Tilda
14) 50 kr, Tommi

Nu hoppas jag att ni skärpa er.
Det handlar om svårt sjuka och behövande katter som behöver hjälp!
Och vips, här kom det två nya bud på messenger medan jag skrev detta!
Några har blivit överbjuden.
Nu måste ni väl lägga nya bud?
Mjau!


 
 
Ingen bild

Björn

5 juni 2019 20:57

Lite märkligt eller snarare synd att Kattjouren inte vill pusha för en auktion till deras förmån måste jag säga.
Nåja auktionen pågår ju till på lördag så till dess får vi väl alla räkna lite och se om det finns utrymme för ytterligare höjningar av buden. 🙂

Mimmi

5 juni 2019 22:29

Tommis matte mejlade och det gav tydligen resultat.
Jag hade skickat meddelande till dem på messenger på söndag och fått svar av en Denise.
Men hon lade aldrig upp det.

 
Ingen bild

T

5 juni 2019 21:35

Mjau, matte har också skrivit ett mail till Kattjouren och sagt till dem om din auktion. Det skadar inte att fler påminner dem, så att fler kan buda och att de därmed får fler slantar till behövande små katter.

Mimmi

5 juni 2019 22:26

Mjau, vad bra!!!

 
Ingen bild

Hannah

6 juni 2019 00:13

Ligger ett inlägg uppe om detta. Antar att de har mycket att göra. Lycka till med auktionen!

 
Ingen bild

Cornelia

6 juni 2019 11:52

300kr för objekt 8!!’ Jag vill INTE att du biter mig i tassen!!

Mimmi

6 juni 2019 14:03

Okej, då låter jag väl bli... ;)

 
Ingen bild

Lena

7 juni 2019 01:59

Hej jag vill gärna bjuda på nr 3, 6, 11 o 12.
Förstår inte hur priserna ligger till just nu?

Mimmi

7 juni 2019 09:08

Hej Lena!
Om du skrollar ner på bloggen så ser du alla aktuella bud i inlägget från onsdag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards