livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Mimmi - 13 maj 2019 19:25


Nejdå, jag åt faktiskt inte upp Matte igår.
Riktigt så hungrig är jag faktiskt inte.
Men sur var jag på henne idag!
Det var en av dessa jobbiga dagar då hemsktjänsten kom två gånger.
Först för att laga mat, diska och sånt.
Sedan kom det en annan och släppte snabeldraken fri...
Själv låg jag i min koja på balkongen i lugn och ro.
Och då kom Matte, precis innan första hemsktjänsten kom, och bara stängde dörren!
Fattar ni?
Hon stängde ut mig med flit!!!
För att det inte skulle bli rörig sedan ifall jag skulle komma in och sedan få panik.
Drygt två timmar satt jag där ute i ofrivillig exil.
Det måste väl ändå klassas som kattmisshandel?
När hon sedan äntligen öppnade dörren igen var det jag som inte ville komma in längre.
Jag hade ju hört snabeldraken genom vädringsfönstret och redan dött några gånger.
Matte fick böna och be och krypa i stoftet.
Och hon fick strössla vägen in med godisbitar.
Ändå tog det en bra stund innan jag gav med mig.
När jag hade kontrollerad att snabeldraken var infångad och inlåst igen kändes det betydligt bättre.
Jag funderade lite på hämd, det gjorde jag faktiskt.
Men samtidigt så tycker jag ju så mycket om Matte.
Och sedan gick vi och vilade tillsammans och då kunde jag bara inte låta bli att visa henne att jag älskar henne ändå.
Trots att hon är väldigt dum ibland!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards