livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 maj 2019

Av Mimmi - 6 maj 2019 18:42


Mjau, nu har jag swishat 3542 kronor till Remingtons kattlya!
Åh, vad jag känner mig nöjd.
Tack alla som har bidragit i auktionen!
Dessutom lyckades Matte packa flera vinster i förmiddags så det kom iväg och är nu postade.
Resten hoppas jag går iväg på torsdag.
Förutom vinsten som inte är betald än.
Matte har lagt ut pengarna så vi kunde swisha men vinsten skickas senare.
Så nu får vi vila.
Jag kommer ha mer tid till att leka och busa (och dränka saker i vattenskålen) och Matte får pyssla om sina krukväxter och sticklingar om hon orkar.
Naturligtvis ska vi fira ordentligt ikväll.
Matte med te och choklad.
Och jag förväntar mig inte bara dubbelt utan tredubblat godisranson!
För utan mig skulle det inte bli några auktioner, det fattar ni väl?
Och för varje fulländad auktion firar jag dessutom att jag är en av de lyckliglottade katter som har fått ett eget hem med egen servicepersonal.
Att jag alltid har mat att äta nuförtiden.
Alltid kan sova på mjuka kuddar nuförtiden.
Att det finns en balkong att sitta och sola eller spana ifrån.
Och att jag är bortskämd med en massa leksaker att roa mig med.
Jag är en lycklig katt och livet är underbart!
Därför vill jag även i fortsättningen hjälpa andra katter till ett bättre liv.
När jag behövde det fanns det tvåbeningar som fångade in mig och gav mig mat.
Det fanns tvåbeningar som betalade mina veterinärkostnader.
Jag kommer vara evigt tacksam för att det fanns pengar till mig när jag behövde det som mest.
Mjau!
Här nedan ser ni en variant på vila i sängen när Matte är för trött för att klappa.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards