livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 april 2019

Av Mimmi - 28 april 2019 19:30


Nu är det äntligen auktion igen!!! 

Och det är då verkligen dags. 

Det är så många katthem därute som går på knäna så det är bedrövlig! 

Den här gången går pengarna till Remingtons kattlya

Hela 15 föremål i olika prisklasserhar jag plockat fram och alla förutom en har kattema. 


Ni kan lägga bud här i kommentaren eller på Mattes sida på Facebook. 

Kom ihåg att alltid ange numret på föremålet ni vill buda på för annars blir Matte virrig och då kan det blir fel. 

På Facebook kan ni klicka på respektive bild för att lägga bud. 

Varje kväll uppdaterar jag alla bud här på bloggen. 

På Facebook kan uppdateringen ske flera gånger per dag. 


Auktionen avslutas på lördag 4/5 klockan 18:00

Då vet ni nog allt ni behöver så vi sätter väl igång. 



1) 

Vi börjar med lite finfin dekoration. 

Den här blåa katten gillar ljus. Solljus helst, om den få välja. 

Naturligtvis kan den även fyllas med valfri vätska eller användas som vas. 

Gammal vinflaska som är 33 cm hög. 

Utropspris 50 kronor + porto. 


 




2) 

Nu när det är vår så kan man behöva lite hjälp att vårstäda. 

Här har vi bästa hjälpen man kan tänka sig - en massa katter som kommer slicka i sig damm som om det våre godis. Men de kan även hålla diskbänken ren om du föredrar det. 

Disktrasa i vanlig storlek. 

Utropspris 25 kronor + porto. 


 




3) 

När vi ändå befinner oss i köket kan vi även presentera den här katten med ett stort hjärta. Den är mycket hjälpsam har den lovat. 

Spishandduk som är 42 cm lång och 45 cm bredd. 

Utropspris 50 kronor + porto. 


 

 



4) 

Vill du hellre ha en klassisk fyrkantig kökshandduk så kan jag visa dig den här godbiten. 

Organisk bomull och lika fin på båda sidorna. Ett riktigt praktstycke! 

50*35 cm. 

Utropspris 70 kronor. 


 


5) 

Så här på våren behöver man även ta hand om den egna kroppen. 

Till exempel genom att vässa klorna! Och det vill vi naturligtvis göra med stil. 

Tre nagelfiler i sandpapper med kattbild på båda sidorna hjälper dig att få en vår med klös... 

Utropspris 25 kronor + porto. 


 




6) 

Ett annat sätt att snygga på sig är smycken. Som den här underbara broschen i blått och guld. 

En garanterad blickfång! Och som ni ser så är den van att posera... 

3,5*2,5 cm. 

Utropspris 60 kronor + porto. 


 




7) 

Vill ni dessutom hålla koll på er vårfina uppenbarelse så passar den här fina fickspegeln perfekt. 

Ena sidan vanligt och den andra förstorande spegelglas. 

Utropspris 35 kronor + porto. 


 




8) 

Tillhör ni dom som gillar att läsa en bok ute i solen? Då gäller det att ha koll på var man slutade läsa innan man somnade i värmen. För att inte tappas bort är de här tre bokmärken magnetiska! 

Varje bokmärke är 6 cm lång och lovar att hålla sidan åt dig. Skänkt av Agneta. 

Utropspris 50 kronor + porto. 


 




9) 

Tycker katten om godis? Och tycker du om katten? Då måste du ha den här perfekta inbrottssäkra godisburken! 

Jag vet inte om jag någonsin har sett en finare och roligare. Och jag är säker på att godiset smakar bäst ur den här! 

18*11*7,5 cm. 

Utropspris 95 kronor. 


 

 

 




10) 

Det finns många hjälpsama katter i den här auktionen. 

Den här håller till exempel reda på snören. Begagnad klassiker som helst vill sitta på väggen och ser ut som ny. 

11,5*7,5*6 cm. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 




11) 

En annan hjälpsam katt är den här som gärna håller i kökshanddukar, väskar eller lite vad som helst. 

En gammals slagskämpe där livet har satt sina spår. Men fortfarande pigg och stabil. 

Seniorkatt med tre spik- eller borrhål och tre hjälpsama tassar. 

Ca 16*17 cm. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 




12) 

Ännu en seniorkatt men med en annan funktion och en annan framtoning. 

Den här katten tar hand om dina sparpengar - och vete kattsiken om du får dem tillbaka... 

Liknar en gammal mafiaboss och kan sluka mycket pengar!

Bara den som vinner den får veta hur man öppnar den... 

20*8*9 cm. 

Utropspris 50 kronor + porto. 


 

 




13) 

Här har vi ett gäng kattminiatyrer som helst pryder din rabatt eller blomkruka. De kan även vakta vårsådden. 

Små, söta men hårda. Det ska vara soligt läge, tycker de. Skänkta av Maria. 

3-4 cm stora. 

Utropspris 35 kronor + porto. 


 

 




14) 

Ni som känner min Matte eller följer min blogg vet kanske att Matte är en pusselentusiast nu. 

Det här underbart fina pusslet har hon lagt nyligen och nu kan den bli din. 

Motiv av Rosina Wachtmeister med äkta guldplätering. 

Du kan få den i bitar och lägga den själv. Eller få den i fyra stora bitar som du sätter ihop och ramar in. 

Det får du välja själv när du har vunnit den. 

50*70 cm. 

Utropspris 75 kronor plus porto. 


 

 




15) 

Och för er som tycker att 1000 bitar är lite för mycket har vi här en mindre varant. 

40 bitar men liiite klurig... 

Magnetiskt pussel som även är ett vykort. Skänkt av Agneta. 

18*12,5 cm. 

Utropspris 45 kronor + porto. 


 

 


Det var allt för den här gången. 

Nu gäller det att räkna sparpengarna och buda på allt du tycker om. 

Vi hörs imorgon kväll. 

Mjau! 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards