livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 16 april 2019

Måsarna

Av Mimmi - 16 april 2019 21:29


Morrr...
Idag blev jag arg!
Eller egentligen blev jag skrämd, men det vill jag naturligtvis inte medge.
Så jag låtsas att jag är arg istället.
Idag kom nämligen måsarna.
De som häckar på gården och för ett himla liv ända fram tills ungarna nästan är vuxna...
Så irriterande!
Och när de flyger runt, runt är det lite skrämmande.
Men när solen skiner och de flyger nära över balkongen så blir det fruktansvärt stora skuggor och det är faktiskt riktigt läskigt!
Jag satt precis innanför dörren när det bara blev för mycket idag.
Jag skrek så Matte trodde att jag höll på att dö.
Och visst skulle jag väl dö om jag blev måsmat?
De är ju minst lika stora som jag.
Matte påstår visserligen att de aldrig skulle drömma om att ta sig ner på en balkong som är innätat på sidorna, men jag vet inte.
När de får syn på mig, som ju är en riktig läckerbit så vet man inte vad de kan ta sig till...
Matte försökte trösta mig.
Klappad mig lugnande över ryggen och bekräftade att måsar är väldigt dumma och hänsynslösa djur.
Men det räckte inte.
Jag skällde något otroligt på måsarna.
Så där satt vi en bra stund, Matte och jag.
Hon klappade och pratade och jag skällde.
Matte säger att hon aldrig tidigare har hört mig skälla.
Det lät lite som när jag flirtar och härmar fjäderkotletterna ute.
Men mycket högre och riktigt arg och upprörd!
Jag stirrade ut ur den öppna balkongdörren och skällde allt jag orkade.
Sedan gick jag och lade mig i tryggheten på sängen.
Matte sa att det var väldigt fint väder men det brydde jag mig inte om.
Jag som brukar älska balkongen!
Har jag blivit så trygg nu att jag blir rädd för allt utanför mitt lilla paradis?
Jag går nog ut en annan dag.
Mjau!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards