livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Mimmi - 15 april 2019 18:26


Mjau, idag var hemsktjänsten här igen och vallade snabeldraken.
Visst är det ett bra namn jag kom på?
Jag tycker ju att det är hemsk när det ringer på dörren och främmande människor kommer in.
Även om jag ligger kvar på sängen om Matte stänger sovrumsdörren innan.
Men jag vill definitivt inte hälsa på dem och jag tycker att de stör min tillvaro två gånger i veckan.
Matte säger att det är bra att de städer och diskar och lagar mat.
Dessutom är det ju dom som hämtar fynden till auktioner på posten och också dom som postar det som ni vinner.
Men helst skulle Matte naturligtvis klara sig själv och göra allt detta på sitt sätt.
Förresten märks det att Matte får en massa lagat mat igen.
Hon har växt lite på bredden...
Vi har inte haft någon våg sedan förra sommaren och då var Matte fortfarande smal.
Men så slarvade hon med maten också.
Nu kände Matte att hon ville ha lite koll och köpte en ny våg.
Hon blev lite konstigt, stirrade på displayen och sa "himmel och pannkaka"!
Då blev jag naturligtvis nyfiken.
Men jag vågade inte ställa mig på vågen.
Jag undrar vad den skulle säga då?
Kyckling och tonfisk, kanske?
Eller mycket godis men också mycket spring i benen...
Och jag som trodde att en våg visar siffror.
Men Matte säger att man inte ska hänga upp sig på siffror.
Hon har då ingen aning!
Jag tycker att det är ytterst viktigt att ha koll på hur många fjäderkotletter som närmar sig balkongen och hur många skällisar som är ute på promenad.
Men jag är glad att jag inte fick en siffra på hur mycket jag väger.
Inte för att jag är tjock, men det är Matte inte heller.
Vi har lite trivselvikt helt enkelt.
Så det så.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards