livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 april 2019

Av Mimmi - 2 april 2019 20:20


Mjau, ni kanske kommer ihåg att jag är försäkringsfadder på Södertälje katthem?
Tidigare har jag varit det åt Karo, men eftersom han har fått ett eget hem nu så har jag fått Henry istället.
Henry kommer från en gård där katterna bara blev fler och fler.
Han är en gosig tvååring som naturligtvis också söker ett eget hem.
Om ni frågar mig så tycker jag visserligen att Karo var snyggare.
Han hade samma fina gröna ögon som jag och kom ifrån liknande omständigheter som jag för flera år sedan.
Henry verkar inte rädd av sig.
Jag kan tänka mig att han är lite som Rufus.
Gillar mat och att ligga i knäet.
Men som sagt, inte lika stilig som Karo.
Men Matte påstår att jag är orättvist.
Henry behöver sin försäkring lika mycket som Karo och han är säkert lika älskvärd.
Dessutom påminner hon mig om att jag ska sluta bedöma katten efter pälsen och att jag snart ska gifta mig med min älskling Nallis!
Och visst, det har hon naturligtvis rätt i.
Men jag tror inte att jag för den skull kommer att sluta spana på snygga kattkillar...
Är ni också försäkringsfadder?
I Södertälje eller på ett annat katthem?
Är det snygga kattkillar då?
Berätta gärna.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards