livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Auktion till Gotlands katter

Av Mimmi - 18 mars 2019 00:15


Mjau, då är vi igång igen med ännu en auktion! 

Pengarna går oavkortat till kattstödet Gotland (datorn vill absolut inte länka så ni får googla själva). 

Som jag skrev för några dagar sedan så gick Gotlands katthem i konkurs tidigare i år. 

Men Birgitta Wintland, som ursprungligen startade verksamheten, har köpt tillbaka den och kommer att fortsätta driva den till lycka för alla hemlösa katter som finns på ön. 

Och naturligtvis saknas det mycket pengar! 

Så nu ska vi göra en insats tillsammans. 

Vi gör som vanligt - bud läggs här i kommentaren eller på Facebook där Matte lägger ett extra inlägg för auktionen. 

Varje kväll uppdaterar vi alla bud här på bloggen. 

Auktionen avslutas på söndag kväll klockan 18:00. 

Då sätter vi igång! 


1) Vi börjar stort - med en katt! 

En underbar varelse, handsydd och hårt stoppat med kattmynta. Donerad av en snäll bloggläsare. 

Din katt kommer bli förtjust! Eller så använder du den till prydnad. Vilket som så är otroligt vacker. 

Mått ungefär 15*16 cm. 

Utropspris 85 kronor + porto. 


 

 

 

 




2) 

Eftersom vintern dröjer sig kvar är det en bra ide att investera i en ny dörrmatta. 

Och vad passar bättre än en med kattmotiv? Med stora gröna ögon ser den till att grus och fukt stannar ute. (Det dyker upp en rosa tunga och slickar rent dina skor... tror jag...) 

Mått 38*59 cm. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




3) 

Värmen verkar dröja ett tag ännu så mitt tips är att satsa på en fin elementsäng där man kan tillbringa sin tid till någon gång i maj. 

Funkar fint på alla element upp till 10 cm bred. Hållaren sitter i överdraget och kan justeras efter elementet. Skänkt av Johanna. 

50*30*20 cm. Mjuk värmande vit plysch. 

Utropspris 75 kronor + porto. 


 

 




4) 

Känns årstiden och vädret lite motig för din tvåbening? 

Varför inte överraska henne med ett par fina örhängen. Med katter som dinglar i öronen kommer hon aldrig mer att köpa mat eller godis till dig! 

Handgjorda och skänkta av Hanna. Hängerna är av silver. 

Katten är 2 cm lång. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




5) 

Tycker du inte om rosa? Inga problem. Hanna har gjort och skänkt ett par i svart, vit och grått. 

Katthuvudet är 1,5 cm lång. Hängarna av silver. 

Man kan nästan höra dem jama, eller hur? 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




6) 

Om vill bära katten runt halsen så fixar vi även det - eh, jag menar Hanna har fixat det. Gjuten droppe 3 cm lång. Finaste katten att bära nära hjärtat. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




7) 

Har du alltid önskat dig en egen (s)kattgömma? 

Nu kan det bli verklighet. 1,2 cm i diameter och öppningsbar. 

Göm vad du vill. Ett morrhår. En avdankad klo. Eller en bit kattgodis! 

Hanna har handgjord och skänkt även den här. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




8) 

Är plånboken lite tomt? Då kan du sätta ditt tassmärke på kylen eller valfri magnetisk yta. 

Tunn magnet i storlek 5*7,5 cm som förklarar vissa grundläggande saker för din tvåbening... 

Även denna skänkt av Hanna. 

Utropspris 20 kronor + porto. 


 




9) 

En liknande magnet fast i ljusrosa. Också från Hanna. 

Och när en katt älskar dig så är den värd en massa godis, eller hur? 

Utropspris 20 kronor + porto. 


 




10) 

Brukar du skriva vykort? 

Om ja - grattis! 

Om nej - hög tid att börja! Här har vi en sammling av 60 vykort med katter. Samlade och donerade av Maria. Det betyder att du kan skriva vykort i över ett år, ett i veckan till... ja, till mig till exempel! Eller någon annan. Eller varför inte dekorera en vägg med bara katter? Pyssla, klippa, klistra... 

Utropspris 75 kronor + porto. 


 

 




11) 

Och här kommer det ett mirakel! Från Maria. 

Den magiska mattan som suger åt sig kattsanden och lagrar den. 

Är du också trött på att ha kattsand överallt? Trolla bort den då. Sanden samlas och kan hällas tillbaka i lådan. Fantastiskt enligt många. Det måste du väl ändå prova? Fördelen låter som att snabeldraken kommer till insats mer sällan... 

Mattan är 60*90 cm och ljusgrå i färgen. 

Utropspris 95 kronor + porto. 


 

 

 




12) 

Brukar du slarva bort kvitton, rabattkuponger och annat småkrafs? 

Sätt en katt på att hålla vakt! 

Dessa katter har inte bara en magnet bakom ryggen utan även en klädnypa som håller fast allt som brukar försvinna lätt. 

Bud på dem och dela sedan med dig till dina vänner. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




13) 

De flesta av oss har fått begrava åtminstone en katt i livet. 

Denna fina lilla katt vaktar. Över en avliden katt. Över dig. Över dina katter. Oavsett. 

4,5*12 cm. Ett litet minnesmärke över något av det finaste som finns. 

Utropspris 50 kronor + porto. 


 




14) 

Vissa katter behöver man inte påminnas om för de är fullt frisk och levande och kanske lite närgången? Eller så önskar de bara samma respekt som alla skällisar får per automatik. 

Det är alltid bra med en varning tycker jag, Varning för vassa tänder och klor. Varning för att bli iaktagen när som helst. Varning för katthår inte minst! 

Vill du varana din omgivning? 

Då är den här till dig! 

23*9 cm. 

Utropspris 65 kronor + porto. 


 

 




15) 

Eller så kan man välkomna sina gäster istället. 

Här inbakad i ett sött nyckelskåp. Materialet luras - det ser ut som trä men är inte det. 

Tre krokar inne och tre ute. Och om det inte räcker finns det en liten hylla att lägga saker på. 

30*15*7 cm. Katten i dörren ska inte matas så att den inte fastnar i fönstret... 

Utropspris 75 kronor + porto. 


 

 

 

 



Det var allt för den här gången. 

Kom ihåg att ni samtidigt hjälper hemlösa katter när ni lägger ett bud! 

Tillsammans kan vi. 

Mjau! 


 
 
Elvis

Elvis

18 mars 2019 05:15

Oj! Många fina saker!
Jag budar:
på nr 1 100:-
på nr 2 100:-
på nr 4 100:-
på nr 5 100:-
på nr 6 100:-
på nr 12 100:-
Njurr från Elvis

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

18 mars 2019 10:19

Mjausig tack för dina bud!!!

 
Ingen bild

Cornelia

18 mars 2019 05:38

Mimmi! Vilken fantastiskt fin auktion du har sammanställt!!
Jag budar 150 kr för nr 10 och 100 kr för nr 13.
Buff Cornelia

Mimmi

18 mars 2019 10:20

Mjau eller hur!
Tack för dina bud!

 
Ingen bild

Björn

18 mars 2019 11:53

Kära Mimmi så många fina saker du fått ihop. Jag måste överväga noga och återkommer med bud!

Mimmi

18 mars 2019 12:27

Mjau!

 
Ingen bild

Smiley 🙂

18 mars 2019 12:56

Oj, oj, oj så många fina saker Du har tassat ihop till auktionen Mimmi!
Jag budar 200:- för objekt Nr. 7.
Nospussar 💖💖💖 Smiley ❤️❤️❤️

Mimmi

18 mars 2019 13:19

Underbart, Smiley!
Massor med nospussar

 
Ingen bild

Anna

18 mars 2019 13:24

Jag budar 150 på nr 15 och 150 för 12. Mjau 😻

Mimmi

18 mars 2019 13:31

Mjausig tack för dina bud!!!

 
Ingen bild

Misan May

18 mars 2019 14:49

Jag bjuder 100 kr på nr 1 katten
Jag bjuder 75 kr på nr 5 örhängen

Mimmi

18 mars 2019 15:00

Hej Misan May!
Tack för dina bud. Tyvärr ligger det redan bud på 100 kronor på både nr 1 och nr 5.
Så du får buda över eller spana in något annat.

 
Ingen bild

Smiley 🙂7

18 mars 2019 16:02

Behöver en ny toamatta, så jag budar 200:- för nummer 11.
Nospussar 😘😘😘 Smiley

Mimmi

18 mars 2019 16:08

Mjau vilken bra idé!
Nospussar

 
Lina

Lina

18 mars 2019 17:16

Jag budar 200 kronor för nr 1, myntakatten. 😻 Mvh Linapersson81@live.com

http://Linasskatter.blogg.se

Mimmi

18 mars 2019 17:55

Mjau, tack för ditt bud!

 
Ingen bild

Kattis Eriksson

18 mars 2019 20:00

Hej! Jag budar 350 kr på mattan nr 11. Hur går det till sen, undrar jag som aldrig varit med förut?

Mimmi

18 mars 2019 20:09

Hej Kattis! Håll gärna koll på uppdateringarna varje kväll här på bloggen. Ifall någon budar över.
På söndag, när auktionen avslutas, behöver jag din mejladress eller telefonnummer för att få reda på din adress.
Du betalar till mig inklusive frakt eftersom jag skickar alla vinster och jag betalar hela summan till kattstödet Gotland när alla har betalat.
Även det kommer att redovisas på bloggen.

 
Ingen bild

Ulrika Hemström

18 mars 2019 22:04

Lägger 75 kr på nummer 15

Mimmi

18 mars 2019 22:06

Hej!
Nr 15 har redan bud på 150 kronor.
Så du behöver buda över.

 
Ingen bild

Ulrika Hemström

18 mars 2019 22:21

Budar 155 på nr 15

Mimmi

18 mars 2019 22:49

Hej!
Den har fått ett bud på 200 kr för en timme sedan på Facebook.
Om du har Facebook och vill ha koll kan du titta på mitt inlägg där : Annika Nitzschmann

 
Ingen bild

Björn

19 mars 2019 12:07

Vi måste ha bud på alla fina saker!
Nr 3 som ser gosig ut: 100:-.
Nr 8 som pryder varje kylskåp: 50:-.
Nr 14: som ger viktig information: 100:-.

Mimmi

19 mars 2019 13:29

Mjausig tack för dina bud!

 
Ingen bild

T

19 mars 2019 16:19

Mjau, till att börja med. Alla fina auktionsobjekt måste ha bud på tresiffriga belopp (minst !)
Mitt bud på nr 8 blir således 100 kr (från det att Björn bjöd tidigare).

Mimmi

19 mars 2019 18:38

Mjausig tack för ditt bud!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards