livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 mars 2019

Av Mimmi - 7 mars 2019 20:22


Men Matte, menar du allvar?
Inte kan du väl lägga ett till pussel?!
Hon är inte riktigt klok, min Matte.
Nu ska hon lägga ännu ett pussel.
Hon tycker att hon mår bra av det.
Tsssss...
Jag mår inte bra av att Matte lägger pussel!
För då får jag mindre uppmärksamhet.
Dessutom får jag inte vara med och leka.
Vilket är extremt orättvist!
Så då gräver jag mig ner under filten i soffan.
Givetvis så långt bort från Matte som det går.
Jag är borta ett bra tag utan att Matte bryr sig.
Så jag kommer upp med huvudet för att kunna titta anklagande.
Vilket Matte tycker är söt och fotar...
Suck.
Man kan inte lida i värdighet i detta hushåll!
Det är verkligen förnedrande.
Jag tror att jag sticker till min fästman Nallis i helgen.
Han är alltid snäll mot mig.
Han skrattar inte åt mig och nospussar helt underbart.
Ja, det är en bra plan.
Matte ska ändå ta hand om Rufus i helgen.
Det slipper jag helst.
Hon kommer nog sakna mig när hon ligger ensam i sängen, Matte.
Hon kommer säkert inte att klara sig utan mitt gos.
Så det så.
Då får vi väl se vem det är som lider...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards