livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 februari 2019

Av Mimmi - 20 februari 2019 19:38


Nu har Matte packat alla övriga vinster så att de kan postas imorgon.
Ni får gärna säga till när ni har fått era vinster så att vi vet att posten sköter sig.
I vanlig ordning var Matte sedan halvdöd och orkade inte leka med mig.
Så jag fick sköta mig själv.
Vilket jag i och för sig är rätt bra på.
Dessutom hade min sprillans nya skalbagge med batteri kommit, som jag själv hade klickat hem från Hemlösa Katter i Nöd.
De har så fina saker att sälja på Facebook!
Så jag fick min skalbagge och Matte gick och lade sig.
Och visst var skalbaggen precis så roligt som jag hade vetat att den skulle vara!
Jag lekte hej vilt och Matte slumrade sött.
Men så kom hon upp nyligen för att äta något och titta till mig.
Och då tappade hon fattningen och började skälla!
Som ni vet sedan tidigare så saknar Matte både humor och vett att uppskatta min skapande åder...
Och att hitta skalbaggen i vattenskålen tyckte hon inte var ett dugg roligt.
Hon sade till mig att jag hade förstört den och att den aldrig mer skulle gå på batteri.
Tsssss...
Som om jag bryr mig?
Jag har ju haft himla kul!
Det är väl huvudsaken?
Och dessutom är den fortfarande roligt.
Det visade jag genom att fortsätta leka med den när Matte hade fiskat upp den.
Matte har verkligen inte den blekaste aning om hur man roar sig här i livet!
Hon är så dum.
Jag dränker minsann vad jag vill i vattenskålen.
Och det är mycket...
Nu tycker Matte att jag borde dränka även hackspetten.
För att den kanske blir tyst efter det.
Alltså vad är det för fel på tvåbeningar egentligen?
Fattar dom verkligen inte hur kul det är att leka???
Det är verkligen synd om människorna.
Nu ska jag leka lite till...
Allt kan hända då!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards