livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Mimmi - 12 februari 2019 13:30


Mjau, då är vi äntligen igång igen med en auktion! 

Den här gången går pengarna till nätverket Frusna Tassar som förmedlar och hjälper katter i nöd. 

(Dumma datorn vill inte länka så ni får googla själva.) 

Frusna tassar kan nog alla katter och även en hel del tvåbeningar relatera till så här års. 

Det kallt ute, det har varit kallt länge och ibland känns det som om man aldrig kommer bli varm igen. 

Det vet alla katter som är eller har varit hemlösa. 

Så jag tänkte att vi ska hjälpa till att värma några tassar med den här auktionen. 


Temat för auktionen är mat och värme.

Eftersom det är så viktigt med det så här års.

Som vanligt kan ni lägga era bud som kommentar här. 

Ni som har Facebook kan även lägga bud där i ett speciellt inlägg med en bild på varje objekt. 

Naturligtvis får ni gärna dela inlägget på Facebook, men bud måste alltid läggas i originaltråden. 

Jag kommer med en uppdatering på alla aktuella bud varje kväll här på bloggen. 


Det är mycket viktigt att ni alltid skriver nummret till objektet ni budar på för annars blir Matte alldeles förvirrad... 

Auktionen avslutas på söndag kväll  17/2 klockan 20:00. 




1) 

Vi börjar med en klassisk indikator för både värme och kyla. Termometrar är väldigt viktiga för att kunna avgöra om man vågar tassa ut en sväng eller hellre stannar inne i värmen. 

Den här är dessutom utformad som det snyggaste som finns - en katt naturligtvis! 

Termometern är i svart metall, den mäter 17*8 centimeter och fästas med sugproppar på fönstret. 

Utropspris 75 kronor plus porto. 


 

 




2) 

Om ni gillar kattens design eller kanske vill kombinera den med en disktrasa så finns den här. 

kom ihåg att den här katten inte mäta någon temperatur utan det får ni själva göra med handen under vattenstrålen... 

Utropspris 35 kronor plus porto.  


 




3) 

Tvåbeningar saknar ju päls så de behöver värma sig lite extra från topp till tå. 

Här en underbar varm mössa i grå med en liten katt-applikation som kan indikera humöret för dagen. 

Antingen snäll eller, ja... inte så snäll. Du väljer själv. 

Mjuk och töjbar så den passar alla huvudformer. 

Utropspris 80 kronor plus porto. 


 

 

 




4) 

Och naturligtvis har vi något för tårna också. De finaste hanstickade sockorna som du kan tänka dig. 

Mjuka och underbart vackra! Passar tvåbeningstassar som har storlek 37-38. 

Tror du att du kan motstå dessa? Nej, tänkte väl det. 

Utropspris 150 kronor plus porto. 


 

 




5) 

Och nu kommer vi till maten! Äntligen. 

Det som behövs för en smaklig måltid är naturligtvis en riktig snygg matskål. 

Så här års kan det kännas skönt att förnya sig lite. Kasta ut de gamla och ta in några fina nya skålar. 

Den här till exempel. Ett stadig exemplar i porslin. Diameter 12,5 cm, höjd 4 cm. 

Utropspris 50 kronor plus porto. 


 

 

 

 




6) 

Eller den här fina stilrena kanske? Matte hälsar att den inte alls är vitprickig, hon kan bara inte fota... 

En blandning av terrakotta och svart glasyr. Det senaste inom kattmode, jag lovar! 

12 cm i diameter och 3,5 cm i höjd. För den lilla portionen till den medvetna kattdamen... 

Utropspris 50 kronor plus porto. 


 

 

 




7) 

Den här är en klassiker. Borde finnas vid varje matplats. Och jag lovar, man kan äta allt ur den, inte bara fisk! Dessutom blir man lika stilig som katten i mitten. Tror jag. 

Diameter 12,5 cm. Höjd 3,5cm. 

Utropspris 50 kronor plus porto. 


 

 




8) Och till sist en riktig glad variant. För dig som blir så ledsen när maten är uppäten och behöver något glatt att titta på. Som tröst. 

Diameter 11,5 cm, höjd 4,5 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 

    

 




9) 

Och här kommer en matskål till dig som tänker satsa på beach 2019. Eller snarare balkong 2019. 

Eller som bara behöver kontrollera sitt hetsätande lite... 

En matskål med förhinder... äh, med hinder menar jag! 

Grön plast med diameter 17,6 cm och höjd 6 cm. 

Utropspris 60 kronor plus porto. 


 

 

 




10) 

Nu kanske ni undrar var ni ska ställa era fina nya matskålar? 

Lugn, naturligtvis erbjuder jag även underlägg! 

Vad sägs om att äta tillsammans med Simon's cat? 

Grå underlägg med mått 28,5*43 cm. Antihalkbaksida. 

Vad sägs om att kombinera den med matskål 5. 

Utropspris 60 kronor plus porto. 


 

 




11) 

Tycker ni bättre om rött? Det fixar vi också. Simon's cat kommer alltid påminner din servicepersonal om att det nog är dags för mat. Presis nu! 

Kan med fördel kombineras med matskål 8. 43*28,5 cm. Antihalkbaksida. 

Utropspris 60 kronor plus porto. 


 

 




12) 

Om ni vill vara extra noga med mattider och lätt blir förnärmad när de försenas det minsta så är det detta underlägg som gäller. Bara att tala klarspråk, eller hur? 

Passar finfint ihop med matskål nummer 7. 

43*31 cm. 

Utropspris 60 kronor plus porto. 


 


Det var allt som vi har att bjuda på den här gången. 

Så nu är det bara att spana in dina favoriter och buda som sjutton! 

Vi hörs imorgon. 




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards