livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 februari 2019

Av Mimmi - 6 februari 2019 19:27


Hipp hipp mjau för mig!
Äntligen var det dags för min och Mattes stora dag - idag firar vi hela fyra år tillsammans.
Tänk att en liten katt som föddes oönskad och i misär kan bli så lycklig!
Och hipp hipp hurra för Matte.
För att hon bara visste att jag skulle vara hennes katt trots att jag betedde mig som om jag hatade allt och alla.
För att hon har älskat mig i fyra år och varit beredd att göra precis allt för att göra mig lycklig.
Även om det har varit tufft för henne.
Ni vet, som i sagorna där prinsen eller prinsessan gör en lång och jobbig resa och offrar allt för att befria den älskade som har blivit förhäxad.
Nu är jag den katt som det var meningen att att jag skulle vara.
Matte har hävd förbannelsen som livet hade lagt på mig.
Hon har hävd den med villkorslöst kärlek och obegränsat tålamod.
Nu ska vi minsann leva lyckliga i alla våra dagar!
Och apropå lycklig - jag fick öppna mitt paket.
Där fanns det mat och godis och bollar och finfina leksaker!
Helt underbart!!!
Jag tog genast med mig en fjäderkotlett som Matte kallar hackspett och som låter underbart mycket och högt.
Den fick sig en rundvisning i vardagsrummet.
Så nu tror jag att den känner sig hemma...
Det enda som inte är bra är att Matte fick ont i ryggen igen.
Hur stor är oddsen för det?
Matte säger att hon nog kommer att gå av i mitten till slut.
Men det låter ju bra?
Då kan halva hon vila och den andra halvan leka med mig!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards