livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 februari 2019

Av Mimmi - 4 februari 2019 20:46


Mjau, idag är Matte och jag helt slut.
Matte var irriterad över hemtjänsten och jag över städningen.
Sånt tar mycket energi.
Så vi var tvungna att gå och lägga oss direkt efteråt.
Matte somnade som en sten och även jag slumrade lite.
När Matte vaknade efter en och en halv timme skulle hon kolla telefonen och kanske hjälpa mig att blogga.
Men jag hade andra planer.
Efter lite buff och sånt placerade jag hela mig på hennes mage!
Visserligen med täcket mellan oss.
Det har jag aldrig gjort förut.
Inte hela min kropp.
Och väl där somnade jag snart...
Jag sov i tre långa omgångar och vaknade inte till ordentligt förrän efter trekvart.
Matte var ganska hungrig men hon tyckte att det var väldigt mysigt.
Nu kan man ju tro att hon smälte helt och hållet.
Men nej, hon har vissa principer.
Jag fick paket av min kompis Smiley idag och ville förstås öppna det direkt.
Men nej, det fick jag inte.
Matte säger att det är först på onsdag som jag fyller år.
Eller fylla och fylla.
Ingen vet när jag fyller år förutom att jag antagligen blir 6 år i år.
Men på onsdag är det min adoptionsdag!
Och den dagen är naturligtvis mycket viktigare än vilken födelsedag som helst.
Det fattar ju alla adopterade katter.
Och hundar.
Och människor.
Så det är på onsdag vi ska fira och öppna paket.
Fast Matte inte är hemma på onsdag.
Hon har någon dum läkartid igen.
Men hon påstår att vi kommer att ha tid att fira ändå.
Det hoppas jag verkligen!
Jag är sååå nyfiken.
Mjau!

Spinnande paket!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards