livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Mimmi - 17 januari 2019 22:17


Mjau, ni är lite tråkiga, hör ni!
Det gör väl inte ont att kommentera?
Här ligger jag och väntar på att ni ska lägga bud på min mini-auktion.
Men jag somnar hela tiden eftersom inget händer.
Ni förstår väl att det inte bara handlar om en tygkasse som är ovanligt snygg.
Utan framförallt om att hjälpa behövande katter?
För dessa katter är det livsviktigt att ni lägger en större slant på den fina kassen!
För att de ska få äta.
För att de ska slippa frysa.
För att de behöver träffa veterinären.
Jag överdriver inte ett dugg när jag säger "livsviktigt".
Några hundralappar kan avgöra om en katt får fortsätta leva eller inte.
Jag vet.
Jag har själv varit en hemlös katt.
Det har varit väldigt tufft.
Det var hemskt.
Jag har haft tur.
Men alla katter har inte tur.
Och därför måste vi hjälpas åt att hjälpa.
Vill ni hjälpa mig?
Snälla???
Mjau för idag.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards