livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 januari 2019

Av Mimmi - 15 januari 2019 19:00


Mjau, här hemma måste man passa sig ibland. 

Man bara tar en liten tupplur och när man vaknar så har man en ny toalåda! 


 

Äntligen en låda som passar perfekt in i pottskåpet. 

Och så har den en kant också. 

Matte inbillar sig att den ska hindra mig från att krafsa ut så mycket strö. 

Men kanten är inte alls lika hög och fin som på lådan som inte passade och som snart är på väg till min kompis Nallis. 

Och jag kommer säkert hitta ett sätt att krafsa ut en försvarbar mängd strö i alla fall! 

Det måste ju kännas under fotsulorna redan i hallen att jag bor här och att jag använder ekologisk strö av träavfall... 

Matte är framförallt glad att pottskåpet eller toahuset går att stänga nu. 


 

Så här ser det ut från mitt perspektiv. 

Och som tvåbening kommer man bara se plastkanten av lådan. 

Det tycker Matte är underbart. 

Så hon tycker att vi ska fira. 

Med något annat nytt som jag också noterade i hallen. 


 

Där hängde plötsligen en ny tygkasse. 

En av de finaste jag sett! 

Det var länge sedan Matte beställde den. 

Den kommer från Remingtons kattlya och blev upptryckt extra för dem, så man fick betala i förväg för att göra det hela möjligt. 

Matte skulle inte vara min Matte om hon inte hade varit förutseende och beställt två stycken. 

Hon hade väl tänkt julklapp då. 

Men eftersom de kom först nu så tänker jag lägga beslag på den och kör en liten mini-auktion så här fräck mitt i januari. 

Så det blir en liten smakbit för alla som längtar till nästa auktion. 

Pengarna går naturligtvis som vanligt oavkortat till Remingtons kattlya eftersom de drunknar i veterinärskostnader. 

Är ni redo för en riktig bra start på året? 

Kassen är sytt i svart bomull med det fina trycket på en sida. 

Höjd 40 cm, bredd 38 cm och djup 12,5 cm. 

Dessutom långa handtag på ca 60 cm (hela handtag) så den går fint att bära över axeln. 

Och så är det en snäll väska också. 


 

Jag har tänkt mig ett startbud på 75 kronor plus porto. 

Auktionen avslutas på söndag 20/1 klockan 18:00. 

Visst vill ni vara med? 

Då är det bara att lägga ett bud. 

Här i kommentaren eller på Facebook där Matte kommer att lägga ut ett extra inlägg. 

Mjau!!!



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards