livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 28 september 2018

Slutspurt

Av Mimmi - 28 september 2018 21:17


Mjau, nu är det slutspurt!
Imorgon lördag klockan 18 tar auktionen slut.
Då hoppas jag att vi har fått ihop en riktig fin summa till Hemlösa katter i nöd.
Men jag ska inte tjata idag.
Min käre vän Smiley blev lite sur på mig och skulle jaga mig uppför ett träd!
Jag som inte gillar att klättra i träd...
Egentligen är jag ju bara en snäll liten katt.
För det mesta.
Men jag har dubbelarbetat de senaste dagarna.
Förutom om auktionen var jag tvungen att se noga efter Matte som var dålig och hade extra tid hos läkaren och en undersökning på sjukhuset.
Dessutom var hon upprörd och ledsen över något.
Så jag var tvungen att hålla mig nära och till och med sova hos henne i sängen.
Både på dagen och på natten.
Det tar faktiskt på krafterna, ska ni tro!
Men nu kör vi en sista uppdatering :
1) 200 kr, Tommi
2) 100 kr, Maria
3) 150 kr, Hanna
4) 200 kr, Saga
5) 100 kr, Elvis
6) 150 kr, Sven
7) 200 kr, Greta
8) 150 kr, Greta
9) 100 kr, Elvis
10) 300 kr, Nisse
11) 150 kr, Cornelia
12) 400 kr, Smiley
13) 130 kr, Lena
14) 150 kr, Agneta
Så det blev ju några fina bud i alla fall.
Sedan kan det ju alltid bli finare...
Imorgon kväll kommer jag att presentera vinnarna.
Kom ihåg att ni kan lägga bud antingen här eller på Facebook ända till sista minuten!
Mjau...

 
 
Ingen bild

Smiley

28 september 2018 21:58

Mimmi. Du vet att jag älskar Dig, Dina auktioner samt allt arbete Du lägger ner på att hjälpa hemlösa & behövande katter!
Inte ens småfåglarna är rädda för mig, så Du behöver inte ens tänka på någon form av trädklättring! men klättra kan Du säkert både snabbt & lätt, för jag har sett Dina klor på bild.
Många nospussar & önskningar om att Matte ska må lite bättre Smiley with love.

Mimmi

28 september 2018 22:14

Älskade Smiley! Inte ens Matte är rädd för mina klor längre. Fast jag vässar dem på soffan varje dag...
Men jag gillar inte höjder! Min kudde på bokhyllan är det absolut högsta jag vågar mig på och det tog lång tid innan jag vågade mig upp dit.
Jag har precis fått en massa gos och nu måste jag nog se till att natta Matte.
Nospussar!

 
Ingen bild

T

29 september 2018 10:31

Mjau, höjer Gretas bud på nr 8 till 200 kr inför den rafflande (förhoppningsvis) slutrundan i budgivningen på denna fina auktion.

Mimmi

29 september 2018 11:06

Tack och stor nospuss till dig, Tommi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards