livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 27 september 2018

Besviken

Av Mimmi - 27 september 2018 21:34


Mjau.
Jag vet inte riktigt hur jag ska jama idag. Jag kommer inte ihåg att det någonsin har varit så här under en av mina älskade auktioner.
Inga bud.
Inte ens ett enda litet sketet bud...
Morrrrrrrrrrr!!!
Ni fattar väl att det här är en välgörenhetsauktion?
Här budar man generös för att hjälpa behövande katter!
Som bonus får man något fint.
Inte som en auktion på Tradera där man försöker att bjuda taktiskt för att få möjliga lägsta pris.
Hörru ni!
Tycker ni inte om hungriga, sjuka och frysna katter, eller?
Jag är besviken.
Riktigt super duper dundra besviken!
Jag trodde att vi skulle få ihop runt en tretusing till Hemlösa katter i nöd.
Som vanligt vid mina auktioner.
Och jag tycker att Matte och jag har fått ihop riktigt fina saker!
Om ni undrar varför det regnar ikväll så är det mina tårar av besvikelse.
Ta er samman och lägg några bud nu då.
Och då menar jag inte bara mina trogna följare som alltid är med och budar!
Försök att göra åtminstone Matte lite glad.
Hon orkar knappt hålla i telefonen och skriva det som jag dikterar.
Efter ett väldigt långdraget läkarbesök igår och en tid på sjukhuset idag är hon så trött att hon omigen funderar på att lägga bloggen på hyllan.
Och för att föregå som bra exempel så budar jag 150 kr på nummer 7.
Inte för egen del utan för min vän Kakan.
Kung Kakan äter bara ur mycket exklusiva matskålar.
Och den här lilla skålen passar precis i matte Petras inredningsstil.
För så kan man också göra.
Att buda åt en kompis som inte har råd just nu.
Men där man vet att personen skulle bli riktigt glad för just det.
Jag tänker då även på handarbetstidningarna.
Finns det inte någon kompis, svägerska, mor eller så som gillar handarbete?
Matte gillar handarbete men orkar inte hålla på med det längre.
Nu säger Matte att jag ska sluta tjata...
Men då vet ni i alla fall vad jag tycker.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Greta

27 september 2018 22:36

Det är väl klart att vi ska buda högre belopp till alla hemlösa små liv som Botkyrka Kattkoloni hjälper. Jag hade tänkt att vänta med att höja budet, men inte vill vi att varken du eller matte ska bli besvikna, så då gör vi så här.
Nr 1 - budar över Tommi till 150 kr
Nr 7 - budar över matte till 200 kr för skålen till Kakan
Nr 8 - tidningarna. Budar 150 kr för dem som ska ges till någon som gillar tassarbete, vilket ingen i min familj gör, så matte får hjälpa till att hitta någon som vill ha dessa tidningar.

Allt för idag. Jag kanske höjer budandet igen........ mjau.

Mimmi

28 september 2018 07:00

Greta, du är en räddade ängel! Och jo, du har ju faktiskt vingar...

Mjau, upptäckte precis ett bud från Ulla på 150 kr för nummer 1. Den låg på Facebook sedan ett dygn.

 
Ingen bild

T

28 september 2018 09:30

Snart är auktionen över och jag föreslår ödmjukast att någon kanske kan buda över sig själv, om än med 10 kr, så att Botkyrka får jättemånga slantar att hjälpa hemlösa små liv med.

Mjau, jag budar över Greta på nr 1, sockarna, till 200 kr

Något måste hända med budgivningen varje dag. Det är alltid roligt att titta in och se vad som hänt.

Nospuss

Mimmi

28 september 2018 10:52

Du är så klok du Tommi!
Massor med nospussar!

 
Ingen bild

Smiley

28 september 2018 11:41

Här kommer ett sketet skitbud från mig! Dubblar mitt bud på objekt nr. 12 till 400:- Alla objekt har fått bud över utropspriset, det är inte ett dåligt resultat, tycker jag.
En argbigga får inga nospussar, i bästa fall jagar jag upp Dig i ett träd!!! Tommi, Du är född till Diplomat!

Mimmi

28 september 2018 14:13

Mjau, jag skulle aldrig rusa upp för ett träd! Snarare krypa ner under något där lilla jag kan gömma mig.
Matte vill också förtydliga att utropspriset inte nödvändigtvis motsvarar inköpspriset.
Vi vill ju att alla börjar buda och hoppas på det bästa...
Sedan har jag aldrig fått ett sketet bud från dig, Smiley! Du är alltid mycket generös!
Jag tackar mycket ödmjuk för ditt fina bud.
Och skickar nospussar...

 
Ingen bild

T

28 september 2018 12:07

Till Smiley,

Mjau, jag diplomat? Berättar för matte. hihi...
mjau...*rodnar under pälsen*, tack!

Håller med dig om att det inte är dåligt att alla saker fått bud över utropspriset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards