livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 september 2018

Av Mimmi - 23 september 2018 18:33


Jag antar att ni väntar på detta inlägg lika mycket som jag. 

Så jag hotade sekreteraren med indragen gos om hon inte skulle fixa det idag. 

(Inte för att jag hade tänkt genomföra hotet, men det behöver hon ju inte veta...) 


Nu är det äntligen dags för auktionen med temat "höstmys". 

Det vill säga - allt till höstmys för tvåbeningar. 

Men eftersom det nu ska bli betydligt svalare och alla vill mysa inomhus så så tänkte jag mig att pengarna från den här auktionen ska gå till Hemlösa Katter I Nöd https://www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka 

För även alla hemlösa katter därute vill komma in och värma sig och få mat i magen. 


Vi gör som alltid att ni kan lägga bud här i kommentarerna. 

Kom ihåg att alltid ange numret till det ni vill bjuda på för annars blir Matte väldigt snurrigt i huvudet... 

Matte kommer även att lägga in en kortversion på Facebook där man kan lägga bud. 

Varje kväll kommer jag att uppdatera alla bud i ett inlägg här. 

Tipsa gärna era vänner om de gillar fina saker med kattema! 

Auktionen avslutas på lördag 29/9 klockan 18:00.

Då kör vi igång. 


1) 

Det första man lägger märke till när sommaren är slut är att fötterna blir kalla. 

Vad är då bättre än fina kattstrumpor? 

Dessa här har ungefär storlek 36-39 och kan stoltsera med katthuvud både på 

hälen och vid tårna. 

Kan det bli bättre? 

Utropspris: 60 kronor. 


 

 



2) 

Om det inte räcker att värma fötterna så behöver man värma magen. Gärna med en kopp te. 

Helst ur en stor fin tekopp met kattmotiv. 

Simon´s cat  har lösningen. En underbar te- eller kaffekopp som inte vara värmer utan även får dig att le! Höjd 9 cm, diameter 7,5 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 

 

 



3) 

Tycker du inte om röd? Här får du en liknande kopp i blått istället. 

Mått se ovan. 

Utropspris: 60 kronor. 


 

 

 



4) 

Behöver du även underlägg till dina koppar? 

Lugn, det har vi naturligtvis också! 

Vad sägs om dessa stiliga exemplar i vit och grå? 

Diameter 11 cm, två stycken. 

Utropspris: 50 kronor. 


 



5) 

Och här har vi en annan variant som är lika fin. 

Mått 9*10,5 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 



6) 

När man dricker te så vill man kanske ha lite tilltugg? 

Vissa saker behöver ett visst skydd för nyfikna katter och andra husdjur. 

Då är det perfekt med en ask i porslin med ett tungt lock. 

Den vita katten lovar att försöka skydda ditt godis! 

Höjd utan katt är 4,5 cm. Längden 8 cm och bredden 6 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




7) 

Om ditt husdjur är snäll och låter dina godis vara så kan du med fördel använder dig istället av den här exklusiva lilla skålen. Den är märkt med "Liliegren"på undersidan. 

9,5*9,5. 

Utropspris: 60 kronor. 


 

 



8) 

På hösten vill många ägna sig åt något handarbete. 

Här kan du får den inspirationen du behöver. 

(Och nej, din katt vill inte ha en tröja...!) 

Två tidningar som lovar allt om handarbete. 

Utropspris: 60 kronor. 


 



9) 

Även intresset för heminredning ökar på hösten. 

Du kanske behöver en ny ram till ditt favoritfoto på din katt? 

Här har vi ett tjusigt exemplar som tyvärr har plast iställrt för glas. 

Ramen är 12*9,5 cm, utrymmet för fotot något mindre. 

Utropspris: 60 kronor. 


 



10) 

Eller varför inte en tavla av Lasse Åberg? Katt och mus, färdig ramad och fortfarande inplastad. 

Mått 15*20 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


   



11) 

Levande ljus hör även de till hösten. Varför inte dessa fina med kattmönster? Om du nu vågar bränna ner dem... 

De har tyvärr några små fläckar, men inget som syns utan läsglasögon! 

Utropspris: 50 kronor. 


 

 



12) 

Om du inte vill ha en öppen låga utan gömma den eller använda fejkteljus så kan jag verkligen rekommendera denna ljuslykta från Rosina Wachtmeister. 

Handmålad och otroligt vacker! 

Höjd 9,5 cm, diameter 5,5 nere och 8 cm uppe. 

Utropspris 85 kronor. 


 

 


 

 



13) 

Och om du får feeling i allt detta höstmys så kan du börjar skriva en önskelista till tomten... 

Eller kanske en lista på presentideer till dina nära och kära? 

Annar går det fint att sätta den på kylskåpet och använda som inkäpslista eftersom det finns magneter på baksidan! 

7,5*24 cm och en penna följer också med. 

Utropspris: 50 kronor. 


 



14) 

Tyvärr måste man lämna höstmyset ibland och bege sig ut i höstrusket. 

Då behöver du givetvis ett paraply med katter på för att hålla dig torrt. 

Här har vi ett ljusrosa exemplar som lämpar sig alldeles utmärkt som skydd mot regnet. 

Insidan är silverfärgad. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 



Det var allt för den här gången. 

Känner ni er redo för höstmys nu? 

Då är det bara att buda loss! 

Lycka till! 







Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards