livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 11 september 2018

Missing

Av Mimmi - 11 september 2018 17:44


Mjau, jag funderar på om jag ska kontakta Missing People och efterlysa Matte.
Hon sågs sist när hon lämnade mig ensam i lägenheten på måndag morgon.
Jag trodde att hon skulle komma tillbaka snart.
Men hela dagen gick utan minsta skymt av henne.
På kvällen kom kattvakten.
Jag blev sur och gömde mig under soffan.
Jag fick klara mig helt utan Matte-gos hela dagen och hela natten.
Och idag igen!
Ni fattar att det är outhärdlig, eller hur?
Jag trodde att hon aldrig mer skulle lämna mig nu när jag är så gosig.
Men hon hade faktiskt mage att rymma för att hennes själ behövde prata med havet...
Min själ behöver faktiskt prata med Mattes själ varje dag!
Hur ska jag klara mig?
Jag skärper härmed straffet för rymning till skyhöga böter.
Typ tonfisk i en hel vecka och godis utströdd i hela lägenheten.
Plus ännu fler bollar, lek med mig och bollarna flera gånger om dagen och obegränsat med gos oavsett trötthetsgrad...
Det du, Matte!
Nu tänker jag krypa ner under filten och begrunda min bedrövelse.
Morrrrrrrrrrr!

 
 
Ingen bild

Smiley

11 september 2018 18:08

Om matte läser det här så önskar vi en underbar semester med vila & avkoppling!
Mimmi, Dig tröstar vi med ett godis & leksakspaket de närmsta veckorna!
Nospussar Smiley

Mimmi

11 september 2018 18:14

Mjau, matte kommer faktiskt hem imorgon kväll. Men visst är det hemsk synd om mig!
Nospussar

 
Ingen bild

Katten Sven

11 september 2018 18:13

Upprörande är bara förjamet!!!.....

Mimmi

11 september 2018 18:14

Morrr, eller hur!!!

 
Elvis

Elvis

11 september 2018 23:33

Men Mimmi! Tänk om det är VALen som rövat bort henne!!
Skämt åsido - min matte är så glad för sina drinkpinnar, som numera bor bland blommorna. Min spade har ännu inte blivit invigd. Husse tycker den är för fin.
Titta gärna in på vår blogg. Ett par nya foton av mig...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

11 september 2018 23:58

Har du också en blogg?
Skicka länken till mig! Vill ju se förstås!
Jag tror inte att Matte är i fara. Hon har bara tittat på Östersjön i regnet...
Nospuss

 
Elvis

Elvis

12 september 2018 12:15

Det är hela gängets blogg. Matte och husse har kennel, men jag hackar mig in ibland och skriver något eller sätter in en selfie...
Bloggadressen är med i kommentaren, men jag skriver den ändå:
http://quipuskennel.bloggplatsen.se
Kurrmau från Skåne

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

12 september 2018 15:10

Mjau vad bra.
Jag ser tyvärr inte några webbadresser här, bara det namn som man väljer själv.
Nospuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Av Mimmi - Lördag 13 april 20:16


Mjau, ibland undrar jag varför Matte har köpt en grå klöstunna till mig. Missförstå mig rätt - jag älskar min klöstunna! Men den gör mig samtidigt ganska så osynlig. Jag vet inte hur många gånger Matte har letat efter mig eller undrat vart ja...

Av Mimmi - Fredag 12 april 20:27


Mjau, eftersom vi är fortfarande trötta så har jag inte riktigt något att säga idag. Sånt händer ibland. Istället kan ni ta och titta på en fin bild istället. Det är ju ändå fredag. Mjau! ...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards