livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 september 2018

Av Mimmi - 2 september 2018 18:58


Mjau, idag ska jag avslöja för er varför jag inte sover hos Matte i sängen.
Bara på andra sidan sängen en stund ibland.
Med en stor kudde emellan oss.
För det första så ligger Matte inte still.
Vilket egentligen redan förklarar allt.
Vem vill ligga bredvid någon som kastar sig än till höger och än till vänster flera gånger under natten?
Man riskerar ju att bli en platt katt...
Men det är inte det värsta.
Matte slåss faktiskt på natten!
Allvarligt.
Jag har själv sett henne under de senaste tre åren viftar med armarna i luften eller dra krampaktigt i täcket.
Sparkar gör hon också ibland.
Matte skyller på att hon drömmar för mycket.
Jag skulle tro att man kan drömma utan att bli våldsam.
När jag somnar i Mattes hand eller bredvid henne på soffan så drömmer jag också ofta.
Men jag rycker bara lite på tassarna eller morrhåren, eller så smaskar jag med tungan.
Vet ni vad Matte gjorde i natt?
Hon flaxade så mycket med vänster armen att den till slut slog med full fart mot nattduksbordet!
Hon välte ut nästan hela vattenglaset och sopade telefonen ner i golvet...
Varpå hon vaknade i två sekunder, rynkade förbluffad pannan, kastade sig åt andra sidan och somnade om.
Fattar ni hur livsfarligt det är?!
Så även om jag nattar henne från min sida av sängen ibland så väntar jag bara på att hon somnar, sedan ser jag till att komma därifrån.
Man vill ju inte gärna riskerar att sätta livet till...
Visserligen sägs det att katter har nio liv.
Men jag tror att jag redan har förbrukat de flesta när jag föddes ute, växte upp ute, lärde klara mig själv ute, blev dräktig, infångad och lyckades smita och samtidigt riva upp ett stort sår över hela magen som gjorde att jag förlorade mina ungar...
Nähä nä, jag ska vara rädd om mitt liv!
Särskilt eftersom det aldrig har varit så underbart som nu.

Förresten ska jag hälsa från muslingen att den har torkat helt och hållet i pälsen och därför har återgått i vanlig tjänst i kväll.
Och ja, den skakar fortfarande när man drar upp den.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards