livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Mimmi - 23 juli 2018 16:57


Jag vet inte hur ni gör.
Men vi lever i ett undantagstillstånd just nu på grund av värmen.
Jag har i stort sett bosatt mig på balkongen, både natt och dag så länge det inte blir 30 grader eller mer.
I dessa fall är jag inne dagtid och Matte får stänga balkongdörren.
Annars får hon inte det.
Visserligen kommer jag in ibland för att äta eller gosa eller leka.
Men annars är jag väldigt nöjd med att vara ute.
Matte vägrar att lägga sig i sängen på kvällen utan kylklampar.
Så som hon kramar dem verkar hon älska dem väldigt mycket.
Och en liten petflaska med fruset vatten i nacken är ett måste, säger hon.
Hon har erbjudit mig kalla fuktiga handdukar, kylklampar i en handduk och liknande.
Men jag är ytterst skeptisk till allt detta.
Undantagstillstånd råder även på gatorna.
Igår blev Matte och hennes besök haffade av polisen!
Polisen var smal och liten och klädd i en plastig-aktig helkropps-uniform inklusive handbojor och svärd.
Han hade en mycket myndig röst och förbjöd dem att fortsätta gå.
Han hade block och penna och ville veta vad de hette.
Det gick bra med bara förnamnet.
Namnen skrevs upp på blocket med ansträngda stora bokstäver i mycket långsam takt.
Matte förbarmade sig och gav sitt besök enkla svenska förnamn lite hastig.
Annars hade de nog fått stå där en halvtimme...
Antagligen börjar polisen ettan nu till hösten.
Mig skulle då ingen polis försöka att stoppa!
Jag skulle fräsa så att han oavsett ålder hade fått kalla kårar på ryggen...
Men tvåbeningar.
Ja ni vet...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards