livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 29 juni 2018

Av Mimmi - 29 juni 2018 18:24


Vad vi gör?
Ingenting!
Vi bara hänger i soffan och latar oss.
Och sen ville jag ha gos.
Vilket jag fick.
Efter ett tag tyckte jag att det räckte.
Och det är helt ok säger Matte.
Man kan ligga och sällskapar bara.
Och sova lite.
Igår kväll vågade jag vara ute på balkongen samtidigt som Matte vattnade blommorna.
Det brukar jag tycka är liiite läskigt...
Tänk om hon råkar vattna mig?
Blomvattenkannan är nog också lite farligt, det har jag alltid misstänkt.
Men Matte tjatar så mycket!
Att allt är lugnt.
Att jag gärna få vara där.
Och så blir det en massa långsamma blinkningar.
Det var samma sak innan jag vågade ligga i soffan.
Matte tjatade i flera månader om att jag gärna fick vara där.
Nuförtiden är det en självklarhet.
Och så finns det folk som påstår att katter inte förstår vad man säger till dom!
Jag förstår alldeles utmärkt vad Matte säger när hon pratar med mig.
Däremot tycker jag att hon låter konstigt när hon pratar i telefon.
Det var fredagens funderingar...
Nu kan jag nog tänka mig lite mera gos förresten, Matte.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards