livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 27 juni 2018

Tack!

Av Mimmi - 27 juni 2018 11:33


Mjau, vilka fina läsare jag har här på bloggen!
Jag älskar er verkligen!
Matte hälsar att hon är mycket rörd.
Och hon lovar att hon definitivt inte kommer att svälta ihjäl nu.
Hon har ägnat sig åt att jaga handläggare.
Men handläggarna svarar aldrig i telefon.
Och kundtjänst kan inte tala om vad som är fel.
Det är mycket skumt!
Jag tror att de leker katt och råtta med Matte...
Hur som helst så verkar det som om hon måste vänta till nästa vecka när hennes egen handläggare är tillbaka.
Men det verkar inte som om hon inte ska få några fler pengar generellt just nu.
Det är något som saknas, men ingen kan säga vad det är som saknas...
Medmänsklighet kanske?
Nåjam, nu handlar det alldeles för mycket om min sekreterare, fast det är min blogg!
Jag har kommit på ett nytt sätt att gosa.
Jag reser på mig när vi gosar i soffan och trycker mig mot Mattes huvud och axeln med hela kroppen.
Igår kväll gjorde jag så många gånger.
Matte tycker att det är mycket mysigt!
Speciellt när jag trycker huvudet just mellan hennes axel och huvud.
Då känner hon sig väldigt älskad!
Matte säger att så länge som hon har mig så blir det bra.
Mjau, jag vet ju om att jag är en viktig katt.
Men nu ska vi pusta ut ett tag och ta en vila på var sin sida av sängen.
Nospussar till er alla!

 
 
Ingen bild

T

27 juni 2018 12:19

Oj då, vad som händer när jag är, som matte säger "borta-från-nätet" en dag. Matte har nämligen varit och hämtat mat till mina kompisar, ullbitarna i stället för att ägna sig åt mig. Hon säger att det inte finns mycket gräs kvar till dem pga torkan och värmen. Men jag då? Några futtiga bitar torrfoder är vad jag får! Det är skandal att ullbitarna får mer än jag. Men jag måste erkänna att de är mysiga kompisar trots allt.
Matte säger att hon ska höra av sig till din matte. Jaså! Snart ska jag mjaua till dig i stället.
Nospuss

Mimmi

27 juni 2018 14:27

Mjau, det är utekattens lott - du förväntas väl fånga dig något gott.
Själv får jag allting serverad.
Men jag kan tänka mig att ullbitarna är mysiga. Även om det är KATTastrof att gräset har förtorkat. De hade nog hellre ätit grönt gräs.
Det verkar som med mattes pengar - de kanske har torkat bort i värmen?
Men nästa vecka får hon kanske hö - förhoppningsvis!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

27 juni 2018 15:42

Vi hoppas verkligen att det löser sig för matte. Pengar är ett elände. Särskilt när man har ont om dem.
Om det blir mera trubbel får matte skriva här så får vi försöka hjälpa precis som hon och du hjälper med era auktioner.

Mimmi

27 juni 2018 17:18

Mjau, vi hoppas nu att det kommer att lösa sig nästa vecka.
Du får gärna hålla tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards