livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 9 juni 2018

Lat

Av Mimmi - 9 juni 2018 18:54


Vi vet inte vad ni gör i värmen.
Men vi fortsätter att lata oss.
Vi ligger och småsover mest hela tiden.
Det är bara på morgonen och på kvällen som vi piggnar till.
Då blir det mat och lek och bus och gos.
I morse skulle Matte bara på toa.
Men hon passade på att öppna balkongdörren.
Och fixa min frukost.
Och rensa min låda.
Och medan hon gjorde det kickade jag stilsäker en boll till henne.
Vilket alltid betyder: jag älskar dig. Vill du leka med mig?
Och då är det sällan Matte kan stå emot.
Hon påstår visserligen att hennes bakben inte uppskattar idrott som det första på morgonen.
Men vad bryr jag mig?
Mina bakben uppskattar det definitivt!
Och när vi väl leker så tänker Matte inte så mycket på att hon har ont.
För vi gillar båda två att leka.
Dessutom fick hon en massa gos på armar och ben.
Jag börjar vänja mig med att Matte blir en halv nakenkatt på sommaren.
För några veckor sedan tyckte jag att det var läskigt med hennes nakna armar och ben, men nu har jag vant mig.
Så jag är en mycket bra lekkamrat som visar sin uppskattning med gos och spinn mellan bollkastningarna.
Nu känner jag att det börjar bli dags att gå upp och äta.
Sedan ska jag ut på balkongen och spana.
Och senare ikväll blir det gos i soffan.
Livet är faktiskt rätt så underbart!

 
 
Ingen bild

T

9 juni 2018 20:04

Jag blir trött i värmen. Vi hade svalare väder igår i flera timmar och då passade jag på att fånga en mus.
Idag är det för varmt igen och matte klagar på att vi måste få regn.
Livet är underbart för mig också och jag är mjauglad att du tycker det också.
Nospuss

Mimmi

9 juni 2018 20:16

Mjau, till och med matte och jag som inte gillar regn längtar efter regn nu!
Duktig av dig att du fixade mat själv.
Jag för en ojämn kamp mot insekterna på balkongen varje kväll...
Jag tror att alla katter som har ett hem tycker att livet är underbart.
Livet var ingen dans på rosor när jag var hemlös.
Nospussar

 
Ingen bild

Annagonzo

15 juni 2018 23:01

Vilken HÄRLIG bild på dig,Mimmi !!! Vilka framsteg ! Din matte måste vara helt överlycklig !?
Tassen upp !

Mimmi

15 juni 2018 23:14

Mjau, vi är båda överlyckliga!
Det är så mysig att gosa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Av Mimmi - Lördag 13 april 20:16


Mjau, ibland undrar jag varför Matte har köpt en grå klöstunna till mig. Missförstå mig rätt - jag älskar min klöstunna! Men den gör mig samtidigt ganska så osynlig. Jag vet inte hur många gånger Matte har letat efter mig eller undrat vart ja...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards