livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 maj 2018

Av Mimmi - 30 maj 2018 19:15


Nu är det äntligen dags igen. 

En auktion vars vinst ska gå till Mussehjälpen - hjälper katter i nöd - https://www.facebook.com/mussehjalpen/ 

Tema den här gången är skyltar. 

Både till den stolte och den beskyddande kattägaren och till katten som vill verkar lite farligt eller bara uttrycka sin åsikt. 

Auktionen har många objekt den här gången, lite för varje plånbok. 

Som vanligt kan ni lägga bud här i kommentarsfunktionen på bloggen eller i ett speciellt inlägg som jag kommer lägga upp på Facebook. 

Det är mycket viktigt att ni alltid skriver objektnummer till varje bud så att Matte inte blir helt förvirrad! 

Jag visar aktuell budläge varje dag på bloggen. 

Auktionen avslutas på söndag kväll klockan 20:00. 

Då sätter vi igång! 


1) 

Vi startar med ett fint gammalt träskylt som dessutom har tre krokar att hänga upp saker med. 

Gör sig utmärkt både i köket och i hallen. 

Ca 30 cm i genomsnitt. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




2)

Ett nytt skylt i massiv trä som uttalar den självklarhet som alla kattägare stämmer in på. 

Fästen för två skruvar/spikar på baksidan. 20*30 cm. Mycket tung. 

Utropspris 100 kronor. 


 

 




3) 

Samma statement men i plåt här. Och nej, Matte var för lat för att ta bort plasten runt om. 

Samma ord och samma storlek som ovan men lättare och helt annan design. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




4) 

Katten brukar tycka om att välkomna gäster. (Kanske inte jag själv då, men de flesta andra.) 

Men helst ska det vara kattmänniskor förstås! 

Skylt i svart metall och plåt. 36*30 cm som störst. 

Utropspris 100 kronor. 


 




5) 

Ännu en välkommande katt! Den här gången i målad trä, 20*13 cm som störst. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




6) 

Och här kommer det ett passande skylt till ovan. Fast med ett annat budskap... 

Klart du ska ha båda, eller hur? 8*12 cm. 

Utropspris:50 kronor. 


 




7) 

Vi fortsätter temat om kattlådan... 

Ännu en underbar skylt i trä, 10*11 cm. 

Perfekt om dina besäkare ska hitta till lådan! 

Utropspris: 50 kronor. 


 




8) 

Vi bryter av med ett plåtskylt till din katt. 

Om du vill förmedla ett budskap eller är mycket kär. 

20*11 cm. Hängs med fördel ovanför matskålen... 

Utropspris: 65 kronor. 


 




9) 

Och så rör vi oss nästan omärkligt över till lite varningsskyltar. 

Det här är ett viktigt meddelande för alla innekatter! 

Mycket tjusigt och roligt skylt i plåt. 20*15 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




10) 

Naturligtvis är det ett så viktigt budskap att vi tar den en gång till, den här gången på svenska. 

Klisterdekal 14,5*8,5 cm. 

Utropspris: 20 kronor. 


 




11) 

Ifall du inte gillar besökare så kan du sätta den här klisterdekalen på dörren. Samma mått som ovan. 

Utropspris: 20 kronor. 


 




12) 

Lika avskräckande borde den här klisterdekalen vara.

Eller är din katt farligt på riktigt? 9*4 cm. 

Utropspris: 15 kronor. 


 




13) 

Eller så kan man försöka att skyla över med den här klisterdekalen. Samma mått som ovan. 

(Den har jag på dörren, bara för att skoja till det...) 

Utropspris: 15 kronor. 


 




14) 

Ännu ett sätt att varna. Tillsammans med ett statement. Två små klisterdekaler. Den vita är tyvärr aningen smutsig. 

Utropspris: 20 kronor. 


 




15)

Här ska man helt klart akta sig för en farlig jägare... 

Två små klisterdekaler. Den vita är tyvärr lite smutsig. 

Utropspris: 20 kronor. 


 




16) 

Här ryms det två olika budskap. En utanför dörren och en innanför kanske? 

Två små klisterdekaler. Den vita är tyvärr lite smutsig. 

Utropspris: 20 kronor. 


 




17) 

En varning av ett helt annat slag. Men livsviktigt! 

Svart plåtskylt 15*5 cm. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




18) 

De sista fyra skyltarna är utan text men med desto finare bilder på. 

Köp en som liknar din pälskling. Eller köp alla fyra och gör fint på väggen. 

Utbuktande plåtskylt 16*16 cm, djup ca 1,5 cm. 

Utropspris 100 kronor. 


 

 




19) 

Nästa fina skylt med en helt bedårande katt. 

Samma mått som ovan. 

Utropspris 100 kronor. 


 




20) 

Ännu en skönhet! 

Obs, den blåa färgen är en spegling och finns inte på skylten. 

Samma mått som ovan. 

Utropspris 100 kronor. 


 




21) 

Och här har vi den sista fina skylten. 

Samma mått som ovan. 

Utropspris: 100 kronor. 


 

Nu har ni sett allt som jag har att bjuda på den här gången. 

Så nu är det bara att buda! 

Kom ihåg att ni räddar några hemlösa katter genom att delta och lägga ett bud. 

Hjälp mig att hjälpa! 




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards