livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 29 maj 2018

Av Mimmi - 29 maj 2018 14:57


Jag vet inte riktigt vad det är som händer.
Jag förstår inte riktigt mig själv.
Vi kan väl skylla på värmen?
Sent igår kväll, när Matte skulle titta på Miss Marple och jag var mycket trött, så hände det något mycket märkligt.
Jag låg på sidan med huvudet i Mattes hand.
Hon kliade lite med ett finger.
Då fick Matte för sig att röra vid mig med kinden igen!
Och eftersom jag inte orkade protestera så höll hon kinden mot min sida en bra stund.
Sedan började hon stryka kinden över hela min sida.
Mycket försiktigt först, men eftersom jag började spinna så körde hon på mer och mer.
Efter ett tag vred jag över mig på rygg och då lade Matte kinden mot magen.
Min kropp började spinna igen, jag fattar inte riktigt varför...
Sedan smekte Matte mig med kinden och ibland nästan hela ansiktet över hela magen.
Hon sa att min päls doftade gott!
Till slut var hon tvungen att räta på sig eftersom hon blev helt stel i ryggen, axlarna och armarna.
Vi tittade på varandra.
Och så tryckte jag upp magen ännu mer.
Jag vet, jag fattar inte själv...
Och då tog Matte handen och smekte mig på magen!
Och jag njöt.
Efter ett tag rullade jag över och Matte smekte mig över ryggen istället.
Men där någonstans vaknade jag upp ur min konstiga dvala och flydde ifrån soffan.
Det var ju rena rama vansinne!!!
Hur kunde jag gå med på det överhuvudtaget?
Jag fattar ingenting!
Jag måste ha haft en tillfällig sinnesförvirring.
Om ni nu tror att jag är en tryggis så tror ni fel.
Jag vill fortfarande inte bli vidrörd när jag är på golvet.
Gos är bara tillåtet på kvällen och då bara i soffan!
Och jag ville fortfarande helst att Matte sitter ner i köket när jag äter.
Så då vet ni.
Igår var bara ett konstigt miss-tag!
Helt klart.
Men om ni undrar vad Miss Marple hade för sig igår kväll och vem som var skurken så kan ni tyvärr varken fråga mig eller Matte om det.
Vi råkade missa hela filmen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards