livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 maj 2018

Av Mimmi - 26 maj 2018 18:57


Igår kväll hade Matte och jag väldigt mycket myspys.
Matte var trött och lät huvudet sjunka längre och längre ned ju mer hon kliade.
Till slut placerade hon försiktigt en bit panna och en bit näsa på filten som är helt översållad med katthår.
Tur att hon inte är ett dugg allergisk...
Höger arm var fortfarande utsträckt och handen kliade lite trött.
Jag blev lite förvånad men ja, en trött och försvarslös Matte är ju inte farligt.
Efter ett tag reste jag på mig, tryckte kroppen mot Mattes huvud en stund och lade mig sedan tillrätta så hon fick mer plats för huvudet men att mitt huvud ändå hamnade i hennes hand.
Matte lade huvudet lite mer på sidan och så där låg vi en timme.
Någon gång lyfte Matte lite på huvudet och då spann jag allt jag orkade!
Det var väldigt mysigt.
Och jag kan berätta att Matte har mycket mer grått hår mitt uppe på huvudet än man anar...
Men säg inget till henne!
Och mitt i allt myspys så fick jag plötsligen ett ryck.
Herrejaminee, vad höll jag på med egentligen?
Det var väl ändå lite för intim!
Så jag bara rusade upp, hoppade ner och lade mig på golvet.
Även i ett förhållande behöver man lite utrymme ibland!
Så det så.
Idag fick Matte ett ryck och fotade alla objekt till auktionen.
Och det är många objekt den här gången!
Men sedan var orken slut igen.
Hoppas att hon är lite piggare imorgon.
Men hon säger att hon inte lovar någonting.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards