livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 maj 2018

Av Mimmi - 25 maj 2018 18:45


Matte sover mer än vanligt och resten av tiden vilar hon.
Men hon har lite dåligt samvete, det märks.
Hon tyckte att hon är en dålig matte som sällan orkar leka och inte har en aning om vad jag gör hela dagen.
Så varje gång hon vaknar blir hon lite orolig och måste kolla upp var jag är och vad jag gör.
Höns-matte!
Som om jag skulle gå i närkamp med en geting eller hoppa ut genom springan i det öppna fönstret bara för att hon sover...
Men jag måste medge att jag också är lite kontrollerande.
För kvällarna är mina!
Då ska Matte sitta i soffan med mig och klia mig.
Eller när hon inte orkar klia längre så måste jag i alla fall ligga på hennes hand.
Jag vill ha kroppskontakt!
Länge.
Minst en timme.
Eller två.
Eller tre...
Ofta halvligger hon mer eller mindre ju längre tiden går.
Igår kväll somnade hon nästan.
Det gör inte mig något.
Bara jag har huvud-kontakt med hennes hand eller arm.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards