livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 1 maj 2018

Att blogga eller inte

Av Mimmi - 1 maj 2018 20:25


Mjau.
Medan jag ligger här och gosar med Matte så filosoferar jag lite över bloggen.
Det var ju en skyggis-blogg från början.
Matte och jag ville berätta om livet som skyggis.
Och att det kan vara fint och roligt att leva även om man är en skyggis.
Det har vi gjort i över tre år nu.
Med stor behållning.
Och ja, inte är jag en tryggis än.
Det finns definitivt mer att jobba med.
Men inte är jag väl en riktigt skyggis längre?
Och då kommer ju frågan upp - ska jag fortsätta att blogga?
Vill ni fortsätta att läsa om mitt liv?
Om mina knasiga upptåg?
Om mina diskussioner med Matte?
Om mina små konst-installationer och annat finurligt?
Om svar anhålles!
Säg vad ni tycker.
Jag vill gärna veta.
För inte tänker jag tjafsa med min lat sekreterare i onödan!
Det ska ni veta...
Men det kommer nästan aldrig några kommentarer längre.
Så då börjar man ju undra.
Det är valår i år.
Nu får ni prov-välja:
Ja eller nej till Livet-enligt-mimmi?

 
 
Ingen bild

Smiley

1 maj 2018 20:47

Snälla Mimmi, sluta inte med att blogga! Det är så roligt att läsa om din fanTASStiska utveckling till att bli en tryggis! Du har så många roliga infall och funderingar som det är härligt att ta del av. Dessutom är Dina auktioner så spinnande!
Uppmuntrande & kärleksfulla nospussar från Smiley.

Mimmi

1 maj 2018 20:59

Åh Smiley, vad snäll du är!
Jag känner mig genast lite mer motiverad!
Nospussar

 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

1 maj 2018 20:58

Vi vill absolut att du fortsätter att blogga!!!!

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

1 maj 2018 21:00

Mjau och tack, killarna.
Nospussar

 
Ingen bild

T och gänget

1 maj 2018 21:13

Snälla Mimmi, du får bara inte sluta blogga!! Det är en stor glädje att läsa om dina framsteg (framtassar?) och min matte går in och läser vad som händer dig och vad du tycker om livet varje dag. Vad skulle hon annars göra på dagen?
Att matte inte skriver kommentarer beror bara på att hon är lat och jag har nu sagt till henne att hon ska skärpa sig och ge litet feedback till dig från och med nu. Så det så.
Dessutom är dina auktioner det bästa som finns och det håller oss sysselsatta med att fundera på vad vi ska buda på. Ser fram emot nästa auktion redan nu.
Så, snälla Mimmi, sluta inte blogga - även om du numera bara är en halvskyggis. Lova!
Nospuss

Mimmi

1 maj 2018 21:29

Mjau, du har rätt, Tommi, jag kan ju inte sluta med auktionerna!
Det går bara inte.
Jag tror att jag behöver lite katt-pepp helt enkelt. Det kan kännas lite ensamt att berätta saker och inte får en reaktion.
Jag är ju bara en liten katt...
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

1 maj 2018 21:56

Mimmi kort sagt: Du FÅR inte sluta blogga!
Så många skratt jag fått mig genom åren för att inte tala om fynd på dina auktioner så kan jag omöjligt vara utan din blogg.
Vet att många läser utan att kommentera.
Alla har ju inte Catbook heller t.ex inte jag och jag kommer aldrig skaffa det heller.

Mimmi

1 maj 2018 22:44

Mjau!

 
Diana

Diana

1 maj 2018 21:58

Men Mimmi, det är ju bara att kalla den sNyggis-blogg istället!
Hälsningar Elvis, kattbossen på Quipus kennel

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

1 maj 2018 22:45

Mjau, det var faktiskt ett riktigt bra förslag!
Det ska jag överväga.
Nospuss

 
Kattson

Kattson

1 maj 2018 23:59

Tycker verkligen inte du ska sluta blogga. Jag hinner inte kommentera så många bloggar, men jag läser flera, bl a din. Tror många av oss som bloggar om katter känner att det ibland kanske inte är så intressant att läsa om oss, men jag vet att många med mig läser utan att kommenterar. Så: fortsätt!

http://www.kattsidor.blogspot.com

Mimmi

2 maj 2018 00:53

Mjau, jag inser att det är fler än jag trodde som läser och tycker om bloggen.
Jag behövde nog lite uppmuntran helt enkelt nu när min sekreterare kan vara lite motsträvig.

 
Ingen bild

Greta

2 maj 2018 10:22

När jag skriver detta har 19 st gillat det du jamar om. Inte dåligt. Det visar väl att du uppskattas även om oss hönor. Många gör som jag - läser många, gillar en del och kommenterar färre.
Det skulle bli en stor saknad om du inte fortsatte.
Detsamma gäller förresten Kattson ovan (dvs Södertälje Katthem) där många läser men få kommenterar.

Chicken scratch.....

Mimmi

2 maj 2018 10:48

Mjau, om jag även har hönor som läsare så måste jag förstås fortsätta blogga!
Jag har verkligen respekt för hönor med näbbar och så enorma klor...
Men du Greta verkar vara en snäll höna.

Kattsons blogg brukar jag bara kommentera på Catbook, annars är det så krångligt.
Hos mig behöver man bara fylla i fyra bokstäver. Men hos Kattson måste man bevisa att man inte är en robot om och om och om igen. Jag verkar ha otur för kommentarsmakaren tycker verkligen att jag är en robot - fast jag bara är en katt...

 
Ingen bild

katten Sven

2 maj 2018 13:37

Vi förbjuder dig att sluta blogga, å hör sen!

Mimmi

2 maj 2018 15:18

Ajajaj! Det var ord och inga visor!
Då är det väl bara att fortsätta blogga då.

 
Ingen bild

Tiger

2 maj 2018 16:05

Vill gärna fortsätta läsa om ditt liv. Kollar varje dag. Det är igenkännande. Som att ha en kattvän i en annan stad.

Mimmi

2 maj 2018 19:34

Mjau, vad roligt, Tiger!

 
Ingen bild

Florence

2 maj 2018 22:05

Men så klart att vi vill läsa din blogg! Det är bara ren lättja av matte att inte lajka. Vi är säkra på att det är lika roligt att läsa om en snyggis som en skyggis i ditt fall :)

Mimmi

2 maj 2018 22:07

Mjau, vad bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards