livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 april 2018

Av Mimmi - 28 april 2018 21:29


Igår kväll ockuperade jag Matte.
I 2,5 timmar!
Det var riktigt skönt faktiskt.
Ja, för mig, inte för Matte...
Matte är nämligen högerhänt, och jag ligger alltid på vänster sida om henne.
Så nu kanske ni förstår problemet?
Matte kliade mig en dryg halvtimme och sedan somnade jag med huvudet i hennes hand.
Och där låg jag och ryckte lite med tassarna ibland och morrhåren emellanåt.
Mycket mysigt!
Matte tyckte också att det var mysigt till att börja med.
Men efter ett tag insåg hon att hennes rygg inte tyckte om att vara sned vänstervriden.
Hennes höger arm gillade heller inte att vara sträckt maximalt åt vänster, handen somnade så småningom och hennes ben - det gör ju ändå nästan alltid ont.
Jag sov mycket gott i över en timme.
När jag vaknade var Matte ändå mycket älskvärd och försäkrade mig om att det var helt okej att somna i hennes hand.
Varpå jag bytte ställning, stretchade ordentligt, tryckte huvudet i hennes hand igen och somnade om.
Matte bara gapade.
Hon hade nog inte menat att det var okej att somna om igen direkt...
Men det brydde jag mig inte om.
Min bekvämlighet går alltid före Mattes!
Nu hade Matte inte bara ont i större delen av kroppen utan nu var hon både törstig och kissnödig.
Men varje gång hon försökte att lirka fram handen så tryckte jag bara huvudet ännu djupare i hennes hand...
Till slut vaknade jag på riktigt och ville ha kli igen.
Då passade Matte på att hämnas och klappa mig inte bara på bröstet utan även mellan frambenen!
Men så fick hon sig en smäll med tassen också efter några sekunder.
Ikväll säger Matte att hon bara kommer att klappa mig med vänster hand.
Jag tycker att hon är feg och undviker risker...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards