livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 april 2018

Av Mimmi - 11 april 2018 22:34


Vi börjar med en uppdatering av buden så att ni har koll.
Speciellt ni som inte har Facebook.
1) 100 kr, Agneta
2) 200 kr, Sven
3) 150 kr, Ann
4) -
5) -
6) 75 kr, Marianne
7) 150 kr, Marie
8) -
9) -
10) 150 kr, Katharina o Tiger
11) 100 kr, Charlotta
12) 150 kr, Alice
Det är i alla fall en början.
Vi har ju några dagar på oss.
Men ni tänker väl på att Södertälje katthem har åkt på akuta veterinärkostnader de senaste dagarna?
Och det saknas rätt mycket pengar än.

Sedan måste jag ju berätta.
Ni hade rätt.
Alla ni som sade att det var så mysigt att bli klappad.
För ja, nu har jag testat!
Jag började redan i måndags sent på kvällen.
Fast jag håller mig mest till kli under hakan, det är bäst.
Och om jag tycker att det räcker föser jag bort Mattes hand utan klor.
Även om jag tycker om det så är jag också lite ambivalent.
Det ska bara klias på kvällen i soffan.
Och bara om jag inbjuder till det.
Om jag inte vill så vill jag inte!
Men Matte är helt salig och hon hälsar att min päls är ännu mjukare än den ser ut.
Hon säger också att det var värt att vänta på i tre år och två månader.
Tänk på det, ni som funderar på att adoptera en skyggis.
Det kan ta tid.
Men när det äntligen händer så är det underbart!
Och mjau, det är helt ok att ni alla säger "vad var det jag sa" nu.
/Lycklig avslappnad Mimmi

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards