livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

AUKTION

Av Mimmi - 10 april 2018 19:00


Då är det äntligen dags för auktionen till förmån för Södertälje katthem!

http://www.sodertaljekatthem.se/ 

Jag har som sagt tänkt på alla dräktiga katter och kattungar som snart kommer att välla in hos katthemmet.

Visst vill ni hjälpa mig att få ihop pengar till dem?

Auktionen har namnet ADOPTERA MERA och består passande nog av katter i olika former och färger.

Begagnade katter som vill få en andra chans.

Precis som alla katter på katthemmet.


Som vanligt får varje objekt ett nummer som är viktigt att nämna när man lägger ett bud.

Bud går att lägga i kommentarsfältet eller på Facebook, där Matte gör ett sammandrag med länkning till bloggen.

Auktionen slutar på söndag 15/4 klockan 18:00.

Då är det väl bara att buda hejvilt?

Kom ihåg att katter är hungriga.

Mycket hungriga!

Och ibland sjuk.

Så det finns absolut inga övre gränser.

Alla pengar går oavkortat till Södertälje katthem.


1)

Vi börjar med kattungarna eftersom de absolut inte ville vänta längre.

Två busiga ungar som det är full fart i. De lär hitta på alla möjliga hyss så säg inte att jag inte ha varnat er! De kommer att äta och tugga på i stort sett vad som helst...

Utropspris 80 kronor (en tia för varje tass, försäkring måste ni fixa själva).


 

 




2)

Sedan kommer det en kattmamma. Det syns att hon är mor för att hon har en stor mage!

Men den är ihålig, ungarna har lämnat och därför går det fint att mata henne med småsaker. Eller ha henne som en skål med lock.

För godis, kanske. Kattgodis? Antagligen...

Utropspris 100 kronor.


 

 




3)

Apropo skål - här är det en till, fast utan lock.

Den här katten är robust och har inga gömmor. Men plats för något litet. Eller som telenfonhållare? Den ställer säkert upp om du frågar. Och alltid med ett leende! Obs: matglad!

Utropspris 65 kronor.


 

 

 




4)

En som inte gör någon nytta utan bara är. Den här kattsilhuetten vill bara vara prydnad i ditt hem.

Fast lite busigt ser den allt ut, tycker jag. Och gosig. Och mycket tunn. Behöva äta upp sig!

Utropspris 50 kronor.


 




5)

Den här fina katten i trä har en platt baksida och vill därför luta sig mot något hemma hos dig.

En charmig liten drömmare som säger sig vara mycket huslig. Föredrar Sheba.

Utropspris 50 kronor.


 

 




6)

Liten men mycket kompakt och bestämd är den här katten som gör sig extra fin i ljuset.

En "raskatt" tydligen. Lite förnäm av sig. Äter bara delikatesser...

Utropspris 75 kronor.


 

 




7)

Den här lilla katten vill gärna hänga hemma hos dig! Och då kommer den även hålla något åt dig i gengäld. Alltid glad och nöjd. Inte petig med maten. Och den jagar inga fåglar på grund av bjällrorna runt halsen.

Utropspris 75 kronor.


 

 

 




8)

En anna som vill hjälpa dig är den här charmiga katten. Den äter bara spannmål konstigt nog (vete närmare bestämd) och gillar att ha det varmt! När den är riktigt uppvärmt vill den gosa med dig.

Utropspris 50 kronor.


 




9)

Den här katten är en utekatt och vill vara i friska luften hela tiden. Då kommer den att tala om för dig hur vädret blir. Den kommer med bruksanvisning och vill nog helst bo i hus. Eller jo, utanför ett hus.

Utropspris 65 kronor.


 




10)

Den här katten är helt enkelt lysande och äter el med jämna mellanrum. Sedan kan du bestämma färg på pälsen eller låta den skifta mellan alla regnbågsfärgerna. Mjuk och stryktålig. Usb-sladd för periodvis sondmatning medföljer.

Utropspris 100 kronor.


 

 

 

 

 




11)

Stilig svart bestämt huskatt som inte är särskild kramgod. Behöver mycket integritet och vill bli matat med rått kött. Då kommer den att pryda sin plats.

Utropspris 50 kronor.


 

 

 




12)

La Diva äter bara gourmetmat och vill gärna ligga på mjuka kuddar. Hon är lite ömtålig i hälsan och stannar helst inomhus. Då kommer hon att ge dig sitt hjärta!

Den enda katten som faktist är ny! Dock med divalater...

Utropspris 100 kronor.


 

 

 


Jag antar att du har vid det här laget hittat minst en katt som du gärna vill adoptera.

Så nu gäller det att buda så att du kan få hem din kisse nästa vecka.

Kom ihåg hur viktig det är att adoptera dessa och alla andra katter.

Alla katter vill ha ett eget hem!

Ge ett hem till en katthemskatt.

Eller buda hem din katt här.

Lycka till och mjau!



 
 
Ingen bild

Katten Sven

10 april 2018 19:16

Bra att din sekreterare ÄNTLIGEN masat sig till att få ut den viktiga adoptionsauktionen

Mimmi

10 april 2018 19:41

Mjau, eller hur!
Jag fick smöra ordentligt...

 
Ingen bild

Katten Sven

10 april 2018 19:18

Oj, nu gick det för snabbt, glömde skriva vårat bud!!Vi börjar med 200 kronor för objekt nr 2!

Mimmi

10 april 2018 19:41

Tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Katarina o Tiger

10 april 2018 19:19

Hej! Vi lägger ett bud på 150kr på objekt nr 10. /Katarina o Tiger

Mimmi

10 april 2018 19:42

Mjau, tack för budet!

 
Ingen bild

T

10 april 2018 20:58

Mjau vilka fina saker! Nu måste jag tassa igenom alla och lämna bud på någon eller några.
Mjau vad roligt med auktion igen och vilken tur att det är Södertälje Katthem som får slantarna för de har ju en liten behövande katt där just nu.

Mimmi

10 april 2018 22:13

Mjau, det har till och med blivit två små behövande katter nu...

 
Ingen bild

T

10 april 2018 22:20

Mjau, såg just om den andre lille vännen.

Tog mig friheten att hänvisa till din blogg när jag jamade en kommentar.

Mimmi

10 april 2018 23:02

Mjau, vad bra!

 
Ingen bild

Björn

11 april 2018 11:24

Bud kommer i slutet på veckan. Södertälje katthem har tunga utgifter nu så hoppas många bjuder för att hjälpa dem.

Mimmi

11 april 2018 13:00

Mjau, det hoppas jag också!

 
Ingen bild

Marie

11 april 2018 17:14

Jag bjuder 150 kronor på objekt nummer 7. Vill gärna ha en så glad och nöjd katt.

Mimmi

11 april 2018 17:30

Tack för ditt bud!

 
Ingen bild

T

11 april 2018 21:54

Mjau, det har tagit tid att kolla in alla fina saker. Jag budar 100 kr på objekt nr 3 (den gula katten) - och fortsätter att tassa runt de andra objekten.

Mimmi

11 april 2018 22:14

Mjau, nr. 3 ligger redan på 150 kronor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Av Mimmi - Lördag 23 mars 21:59


Mjau, jag har latat mig ordentligt idag. Det har varit lite väl mycket senaste tiden. Först mjauktionen och sedan Mattes ryggskott. Det var väldigt mycket att ta hand om för lilla mig. Men så är det också bara jag som kan göra det bra. Så...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards