livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 mars 2018

Av Mimmi - 30 mars 2018 18:58


 

Matte frossar varje dag i tre olika kattpälsar.

Två svart-vita och en helsvart.

Alla vill de ligga i Mattes knä och spinnar och bli gosad med.

Och Matte är ju inte nödbedd.

Hon njuter verkligen!

Och inte har hon glömt bort mig.

Jag får också tid.

Dessutom har jag fått en ny myntakudde.

En blandnig av ekologisk kattmynta och valeriana.

Går att köpa hos Djurens Chans.

Den är helt underbar!

Jag är kär och hänger mig åt myntafrosseri som aldrig förr.

Biter och dregglar och har mig som aldrig förr.

Matte filmade en liten stund när jag nästan var klar.

Men kolla på "efterdyningarna"...

Där kan vi snacka starka droger!

Matte säger att jag aldrig har betett mig så här mycket förut.

Ja, ni får titta själva.


Det är något fel på bloggplatsen just nu.

Gårdagens blogg länkade inte men det går inte att fixa heller av någon konstig anledning.

Matte är mycket irriterad.

Hon kan inte heller länka bloggen från telefonen utan måste alltid går in via datorn.

Jag ska påminna henne om att hon ska göra det varje dag.

Men om hon glömmer bort det så är det bara att trycka på länken från daggen innan.

För i det här fallet kommer alltid hela bloggen att visas.


Och eftersom Matte ändå håller på och fixar så har hon även lagt till två bilder till gårdagens inlägg.

Så kom ihåg att skrolla ner!



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards