livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 12 mars 2018

Att tappa huvudet

Av Mimmi - 12 mars 2018 21:24


Det hände något förskräckligt igår kväll.
Jag tappade huvudet!
Har ni någonsin tappat huvudet?
Matte säger att tvåbeningar gör det ofta och att det inte är så farligt.
Men jag tycker att det är superläskigt!
Att dessutom jag - en skyggis på sin vakt (framförallt för händer) råkar ut för det gör det bara ännu värre.
Det var så här.
Jag låg på rygg och klöste lite på soffan, så där småmysigt, ni vet.
Matte satt på huk en liten bit bort och roade sig med att putta med pekfingret på min bollbana.
Hon gjorde precis som jag brukar göra - puttade bollen först åt ena hållet, stoppade upp den efter ett varv och puttar den åt andra hållet.
Jag tittade gillande på.
Sedan puttade hon en annan boll mot mig.
Handen, och framförallt pekfingret var mycket nära mig.
Av en plötslig, helt oförklarlig impuls tryckte jag kinden mot den.
Rörde lite på huvudet.
Men så kom jag på mig själv!
Herregud, VAD hade jag gjort???
Jag rusade upp, sprang iväg och gömde mig.
Vilken fullpälsad KATTastrof!
Så gör man ju bara inte när man är en skyggis.
Särskilt inte när man har PTSD och fobi för händer!
Snacka om att tappa huvudet!!!
Matte var också helt bortkollrad.
Hon satt där och bara gapade och undrade om det var sant.
Sedan började hon smöra för mig.
Talade om hur duktig jag var och en massa annan trams.
Jag undvek henne konsekvent i någon timme.
Sedan repade jag mig och låtsades som ingenting.
Lade mig i soffan.
Strök mig mot Mattes armar och rygg när hon satt på huk på golvet.
Och mot benen när hon gick.
Men Matte.
Hon har viftat lite med pekfingret både här och där senaste dygnet.
Varje gång har jag dragit mig undan.
Så nu har hon slutat, tror jag.
Jag vill ju bara glömma den där pinsamma incidenten!
Låtsas som att det aldrig hände.
Hur i kattens namn kunde jag tappa huvudet så där?
Jag fattar ingenting!
Däremot är det mycket lätt att tappa bort huvudet när man myser i soffan.
Givetvis med lite säkerhetsavstånd.
Då kan man tappa huvudet så att Matte undrar vart den tog vägen...
För att det inte syns alls.
Jag har blivit mycket avslappnad i soffan eftersom Matte alltid sitter helt still där.
Då kan jag sänka garden och sträcker mig åt alla håll och kanter.
Och gömma huvudet till exempel.

 
 
Ingen bild

T

12 mars 2018 21:52

Mjau! Jag tror nog både du och matte njöt av situationen - i eftertass. Det verkar som om du blir liiiitet mer närtassad för varje vecka. Bara tänk att du gned kinden mot mattes finger och att inget farligt hände. Mjau på dig! Sådant tycker om att höra.
Godnatt och nospuss

Mimmi

12 mars 2018 21:55

Mjau... Men det var ju jamarläskigt ju!
Jag tänker inte göra om det!!!
Mjau!
Nospussar

 
Ingen bild

T

12 mars 2018 22:14

Du kommer visst att göra om det! Så tass så! :-)

Mimmi

12 mars 2018 23:48

Mjau nej, just nu hatar jag Mattes pekfinger!!!

 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

13 mars 2018 05:02

Å, tack - nu har jag fått ett jamarbra uttryck att använda i fortsättningen: "Fullpälsade kattastrof"! Genialt! Och du, din matte har rätt, för vi tvåbeningar tappar huvudena stup i kvarten. I alla fall alla jag känner. Vi är låååångt ifrån de perfekta varelser vi inbillar oss... eh, ja, inte vi kattägda människor, förstås, för vi vet ju att det är ni katter som är perfekta. Nospuss på dig! från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

13 mars 2018 12:52

Mjau!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards