livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Vinnarna

Av Mimmi - 11 mars 2018 21:35


Då är auktionen till förmån för Snuffefonden avslutat.
Grattis alla vinnarna!
Och ett extra grattis till tuppen Gustav III, som har vunnit kalendern!!!
Nu kan han notera dagligen hur hönorna uppför sig, vem som lägger de finaste äggen, smygantecknar allt skvaller i hönsgården och vem som kacklar mest, och boka in heta kärleksmöten med varje medlem av sin harem...
Matte körde en utlottning och ville att jag skulle vara med och dra vinnaren.
Men det ville inte jag!
Det hände nämligen något helt oerhört ikväll som gjorde mig helt förvirrad och ja, lite chockad...
Vad?
Det berättar jag imorgon.
Och här en lista på alla vinnarna och de slutliga buden.
1) 200 kr, Anna
2) 100 kr, Agneta
3) 50 kr, Agda
4) 100 kr, Gustav III
5) 75 kr, Robin
6) 175 kr, Agneta
7) 100 kr, Agneta
8) 50 kr, Agda
9) 200 kr, Smiley
10) 150 kr, Greta
11) 150 kr, Tommi
12) 150 kr Charlotta
13) 200 kr, Smiley
14) 200 kr, Smiley
15) 150 kr, Anna
16) 200 kr, Nallis
17) 200 kr, Sven
Vi kan alltså konstatera att hönan Agda har lagt till sig med två par örhängen.
Tuppen Gustav III kommer att pryda sina fjädrar med en brosch.
Katten Tommi har lagt sig till med en ring.
Katten Smiley har slagit på stort med ett hårspänne och två broscher. Vi får hoppas att han har lång päls...
Katten Robin har vunnit en brosch till klosterkatterna - de får nog turas om med att använda den.
Katten Nallis ska klä sig med en klädnål.
Och katten Sven ska också pryda sig med en brosch - om han inte ger den till lillasystern Cornelia.
Och några tvåbeningar har visst också vunnit.
Och Ulla har som sagt donerat 150 kronor.
Men den riktiga vinnaren är naturligtvis Snuffefonden!
Tack alla mina vänner och bloggläsare för att ni har hjälpt mig att hjälpa!!!
Nu väntar jag på att betalningarna ska trilla in så att jag kan swisha hela summan till Snuffefonden.
Min favoritmoment med alla auktioner!
Och nu ska jag slappa lite...
Mjau.

 
 
Ingen bild

Smiley

11 mars 2018 21:51

Söta, gulliga Mimmi, kan Du skicka guldtassen till Wimsas matte??? Hon gör verkligen allt för sin söta lilla katt. Guldtassen blir också en symbol för att vi alla tar tass om varandra, både katter & människor i Snuffefonden och i Mimmis auktioner. Nospussar till er alla! Smiley

Mimmi

11 mars 2018 21:56

Vilken fin tanke, Smiley!
Naturligtass skickar jag den till Wimsas matte!
Nospussar till dig!!!

 
Ingen bild

Björn

11 mars 2018 22:06

Så många fina katter med bling bling det kommer att finnas nu. 😊

Smileys fina gest mot Wimsas matte var jättefin.
Jag använder ju inte så mycket smycken men vid nästa auktion är jag med och bjuder igen om det finns något som passar en herre eller hans katter. 😉

Mimmi

11 mars 2018 22:51

Mjau, det blir säkert något passande nästa gång!

 
Ingen bild

Agneta

11 mars 2018 22:44

Snyggt jobbat Mimmi och Matte!!

Mimmi

11 mars 2018 22:52

Mjausig tack!

 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

11 mars 2018 22:54

Jippi! Nu blir matte jamarfin på gammelmattes begravning... fast jag fundilerar lite på hur jag skall förklara för henne att vi har använt hennes pengar... jam menar, vi har ju inga egna, så jam får snika mig till att låna hennes bankkort. Inte kan hon bli arg för det, Mimmi? Jam som är så söt och snäll! Och matte blir jamarfin i broschen, tror du inte? Kurr från Robin, klosterkatt.

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

11 mars 2018 23:28

Mjau, söta Robin. Det kan vara lite svårt att förklara. Jag vet, eftersom jag brukar låna mattes bankkort...
Men eftersom matte är van med att jag gör det så kan jag låtsas som att matte har lovat att betala broschen. Hon är ju så glömsk nuförtiden så hon lär inte säga emot.
Nospussar

 
Ingen bild

Gustav III

11 mars 2018 23:13

Tack för denna fint genomförda auktion och för kalendern!
Smileys gest mot Wimsas matte var fin.:-) Hälsa henne och Wimsa från oss med förhoppning om att de mår bra.
Ser fram emot bloggen i morgon.

Mimmi

11 mars 2018 23:31

Mjau, jag har en riktigt godbit imorgon...

 
Ingen bild

Lina & Wimsa

13 mars 2018 00:00

Vi vill tacka Smiley så jättemycket för omtanken. Det värmer i hjärtat. Jag blev så rörd att det kom några tårar. Jag är en väldigt känslosam människa. Wimsa är med på ett hörn så klart. Tass och många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards