livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 mars 2018

Av Mimmi - 10 mars 2018 22:37


Nä men titta, det går ju!
Bara man lockar med en morot...
Matte kunde ju inte sova inatt men slumrade lite på förmiddagen.
Och när hon gick upp så skrattade hon faktiskt, fast hon kände sig eländig.
Jag vet inte vad det är att skratta åt.
Jag fiskar ju bara?
Det finns vatten i min leksakspool och det finns fiskar.
Och vilket långt fint fiskespö jag hade hittat!
Matte ville veta hur jag hade fått upp det dit. Men jag avslöjar aldrig mina knep för henne.
Hon får allt lära sig att fiska själv!
Och nu blev mitt lilla fiskeäventyr ett röstfiske...
Ifall någon undrar - nej, jag fick inte napp i poolen.
Men det gjorde inte så mycket eftersom Matte serverade fisk i köket till mig.
Mjau!

Av Mimmi - 10 mars 2018 20:43


Här ligger jag i soffan och ska diktera dagens blogginlägg till min sekreterare.
Men vad är det jag ser?
Det har inte kommit in ett enda nytt bud!
Inte ett enda...
Vad i kattens namn gör ni???
Det är ju mindre än 24 timmar kvar på auktionen till förmån för Snuffefonden!
Hör ni - om det kommer in minst tre bud till ikväll så lovar jag att jag skriver ett till inlägg innan midnatt med en rolig bild till om vad jag gjorde inatt...
Så titta djupt i mina ögon.
Och så tänker du på Snuffefonden.
Och hur mycket du tycker om katter.
Och så lägger du ett bud!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards