livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 mars 2018

Av Mimmi - 9 mars 2018 22:40


Idag på eftermiddagen var jag ovanlig pigg - och samtidigt ovanlig sysslolös.
Vanligtvis om jag har tråkigt så brukar leksakerna få sig en omgång.
Men idag ville jag ha en lektant.
Inte bara en kort stund för att komma igång.
Det behövdes något rejält.
Så Matte kollade i sina gömmor och hittade en kackerlacka!
En med batteri, ni vet?
Då kom jag igång.
Det roligaste var förstås att tassa till den så att den ramlade omkull och lät något helt förskräckligt - det påstår i alla fall Matte.
Sedan ska den studeras ett tag för att sedan tassas till igen.
Som med riktiga insekter på balkongen på sommaren.
Matte försökte äta under tiden men var tvungen att hela tiden avbryta och sätta kackerlackan på benen igen.
Sedan lade Matte sig i soffan för att vila.
Men tji fick hon!
Kackerlackan åkte jämt på rygg över golvet och lät som en hammare...
Så hon var tvungen att resa sig hela tiden och lägga den på en matta.
Varpå jag tassade jag ner den från mattan igen...
Så himla roligt!
Konstigt nog tyckte inte Matte likadant.
När jag hade hållit på i nästan en timme, mellan klockan 17 och 18 och Matte hade gjort en massa stilla avbön till grannarna så fick hon nog och stängde av batteriet.
Hon är så dum ibland!
Aldrig får man ha riktigt roligt...

Men ni kanske vill veta hur auktionen ligger till?
Nu finns det bud på alla föremål och ett föremål är det lite bud-krig om.
Det gillar jag!
Heja Nallis och heja Agneta!!!
1) 200 kr, Anna
2) 100 kr, Agneta
3) 50 kr, Agda
4) 100 kr, Gustav III
5) 75 kr, Robin
6) 175 kr, Agneta
7) 50 kr, Agneta
8) 50 kr, Agda
9) 100 kr, Smiley
10) 100 kr, Tommi
11) 100 kr, Tommi
12) 50 kr, Charlotta
13) 100 kr, Smiley
14) 200 kr, Smiley
15) 150 kr, Anna
16) 175 kr, Nallis
17) 200 kr, Sven
Så hittills har alla utom Agda, Robin och Charlotta kvalificerad sig för att delta i utlottningen av almanackan!
Så det börjar ta sig.
Men jag är säker på att ni kan ännu bättre.
Mjau och trevlig helg på er!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards