livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 23 februari 2018

Hade tänkt

Av Mimmi - 23 februari 2018 18:36


Mjau, jag hade tänkt att jag skulle ge er ett inlägg med en massa bilder på mig idag.
Bilder som visar hur jag låtsas vara avslappnad när jag ligger hos Matte i soffan.
När jag stretchar, visar magen och klöser på dynorna...
Men tyvärr är min sekreterare krasslig idag, med huvudvärk och för mycket feber.
Så hon vägrar att kämpa med bilderna och datorn och allt vad det innebär.
Däremot har hon i alla fall rotat i vår stora auktionslåda och plockat fram en massa saker till den snart kommande auktion.
Allt till temat "värdefull".
För att jag har påjamat att hon borde sätta igång med det.
Hon har lagt allt i en kasse och mer än så vägrar hon att göra idag.
Ibland undrar jag om jag behöver byta sekreterare.
Den nuvarande är verkligen seg.
Men jag gillar ju henne.
Så hon får en chans till.
Nästa vecka hade jag tänkt att auktionen ska komma upp här.
Om min sekreterare väljer att samarbeta...
Under tiden får ni nöja er med bilden av mig som soffpotatis.
Den lade jag upp på ansiktsboken igår kväll.
Men ni som inte är med där kanske också vill se den?
Matte skrattar varje gång hon tittar på den.
Vad bra att hon inte fattar att jag hämtar henne...
Och nej, jag är definitivt inte ens i närheten av att vara lika tjock som jag ser ut där!

 
 
Ingen bild

Smiley

23 februari 2018 19:46

Vilken gullig mage Du har! Akta Dig så att inte matte pussar på den! Hälsa Matte att hon ska krya på sig, för vi ser fram emot en auktion till förmån för Snuffefonden, som vi gillar starkt.
Min husse kom just nu in till oss vid datorn och sa: Hälsa Mimmi, och det gör vi förstås. Nospussar Smiley

Mimmi

23 februari 2018 20:33

Mjau, jag tror att det ska omformuleras till att matte ska akta sig för att pussa på min mage!
Men matte har lite självbevarelsedrifter och vet att det skulle bli förödande för henne...
Smiley, du får hälsa till husse och matte!
Nospussar

 
Ingen bild

Smiley

23 februari 2018 20:47

Jag är helt på Din sida Mimmi, det är inte riskfritt för matte att pussa på min lurviga mage varje gång! När jag bestämmer är det OK!
Nosgos, nospussar & allt Du vill ha //Smiley

Mimmi

23 februari 2018 20:58

Du är för söt, Smiley

 
Ingen bild

T

23 februari 2018 22:13

Matte får pussa på min mage.......jamar bara det.....
Ser fram emot auktion för Snuffefonden. En jamarbra fond som hjälper de som av någon anledning råkat illa ut och behöver hjälp med sina små kattvänner.

Mimmi

24 februari 2018 00:49

Men Tommi!
Hur vågar du? På magen?!
Det var värst!
Ja, Snuffefonden hade jag en auktion förra året också.

 
Ingen bild

Katten Sven

24 februari 2018 06:15

Vi tycker INTE du ska byta sekreterare!!
Matte pussar mig jätte ofta på magen, så mysigt!

Mimmi

24 februari 2018 08:37

Alla dessa magpussare... *suckar*
Nej, marknaden för katt-sekreterare verkar mycket begränsad, så det är nog bäst att jag behåller min.
Nospussar

 
Ingen bild

annagonzo

27 februari 2018 19:29

Hahaha ! Härlig bild, Mimmi !!!
Hälsa din matte att krya på sig !

Mimmi

27 februari 2018 22:31

Mjau!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards