livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Mimmi - 23 februari 2018 18:36


Mjau, jag hade tänkt att jag skulle ge er ett inlägg med en massa bilder på mig idag.
Bilder som visar hur jag låtsas vara avslappnad när jag ligger hos Matte i soffan.
När jag stretchar, visar magen och klöser på dynorna...
Men tyvärr är min sekreterare krasslig idag, med huvudvärk och för mycket feber.
Så hon vägrar att kämpa med bilderna och datorn och allt vad det innebär.
Däremot har hon i alla fall rotat i vår stora auktionslåda och plockat fram en massa saker till den snart kommande auktion.
Allt till temat "värdefull".
För att jag har påjamat att hon borde sätta igång med det.
Hon har lagt allt i en kasse och mer än så vägrar hon att göra idag.
Ibland undrar jag om jag behöver byta sekreterare.
Den nuvarande är verkligen seg.
Men jag gillar ju henne.
Så hon får en chans till.
Nästa vecka hade jag tänkt att auktionen ska komma upp här.
Om min sekreterare väljer att samarbeta...
Under tiden får ni nöja er med bilden av mig som soffpotatis.
Den lade jag upp på ansiktsboken igår kväll.
Men ni som inte är med där kanske också vill se den?
Matte skrattar varje gång hon tittar på den.
Vad bra att hon inte fattar att jag hämtar henne...
Och nej, jag är definitivt inte ens i närheten av att vara lika tjock som jag ser ut där!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards