livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 februari 2018

Av Mimmi - 22 februari 2018 20:55


Här hemma är det lugnt och skönt.
Precis som Matte och jag gillar det.
När jag hade legat en stund i soffan så gick jag upp för att äta lite.
När jag kom tillbaka hade Matte kastat undan filten.
Haha, det låter värre än det är.
Matte hade ju ändå flanellpyjamas och raggsockor på sig.
Dessa sockor är stickade av tant Liv, av garn som Matte hade kvar och hos tant Liv tillkom det en rimlig andel katthår från hittekatten Silver.
Nu är Silver borta.
Han var sur efter ett veterinärbesök eftersom han blev kastrerad och fick hjälp mot sina kristaller i urinröret.
Manlig logik - han fick hjälp, tyckte att det var obehagligt, skyllde på tant Liv, passade på att smita och har nu varit borta i nästan två dygn.
Tant Liv har redan flera katter.
Men när Silver dök upp för några månader och ingen ville kännas vid honom så fick han komma in till tant Liv.
Och det var han så nöjd över.
Fram till nu.
Så nu irrar han runt i ett kallt och snöigt Sunne, han är nyopererad och behöver medicin till sina urinvägar.
Matte säger att det är typiskt karlar - när det dyker upp problem så sticker de.
Jag tycker att Silver är otacksam mot tant Liv som gör allt för honom.
Så Silver - om du läser detta så måste du förstå att du behöver ta dig hem illa kvickt!
Tanten är orolig för dig!
Vi är alla oroliga för dig!!!
Om du inte kommer hem snart så riskerar du att bli allvarlig sjuk.
Kan du inte bara svälja din dumma stolthet och ditt sårade ego och gå hem marsch pannkaka?
Från en före detta hemlös katt till en annan - hur kan du rata ett kärleksfull hem?
Det är ju det bästa som finns!
Jag känner dig inte.
Men jag känner din doft som finns kvar i Mattes nya raggsockor.
Så det känns som om jag känner dig lite grann.
Så lyssna nu på smarta Mimmi och gå hem.
Du vet ju vägen sen i höstas.
Skynda dig nu då, hörru!
För här ligger Matte och jag i soffan med doft av Silver-raggsockor och saknar dig.
Och vi har en klump i magen när vi tänker på dig.
Men annars har vi det bra.
Och det önskar vi även att du och tant Liv ska ha!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards