livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Mimmi - 20 februari 2018 23:13


Det är kallt ute.
Säger Matte.
Själv har jag vägrat att gå ut på balkongen idag.
Så jag vet inte.
Men Matte säger att det är 7 grader kallt just nu och det biter henne i näsan.
Hon kom hem nyligen och var mer isklump än människa.
(Här blev det en paus där Matte fixade en varmvattenflaska och kröp i säng - och somnade förstås. Men nu är hon vaken igen och upptinad.)
Som ni vet så finns det de stora eldsjälarna som sitter halva natten i en bil för att bevaka en fälla, tar nyinfångade katter till veterinären, jobbar ideell på katthem.
Och så finns det de små eldsjälar som min Matte, som adopterar en då "helt omöjligt katt", bryr sig på hemmaplan för att ge en peng hit och dit, och som åker runt en iskall kväll i februari i en dysfunktionell kollektivtrafik för att köpa ett fynd till en kommande auktion till förmån för hemlösa katter...
(När de är sjuka och borde ligga i sängen istället.)
Matte gjorde i alla fall ett fynd.
Därför blir hon förlåten för otillbörligt frånvaro.
Dessutom har Matte och jag brainstormat lite igår kväll om nästa auktion som kommer snart.
Jag kapade henne på soffan igen men var snäll och hoppade ner efter två timmar...
Nästa auktion blir till förmån för Snuffefonden och kommer heta "värdefull".
Eftersom vi katter är så värdefulla!
I alla ordets bemärkelse.
Och lite extra när vi blir sjuka.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards