livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Mimmi - 19 februari 2018 18:47


Igår kväll gjorde jag det.
Jag tog Matte som gisslan!
När Matte satt i soffan med benen uppe så kom jag och lade mig tillrätta.
Matte var glad.
Men tiden gick.
Jag låg och sov.
Efter en och en halv timme reste jag mig och stretchade lite.
Matte vädrade rörlighet till fötter och ben - men jag lade mig ner igen i ett annat läge bara.
Det var så himla mysigt i soffan.
Mjuk och skönt.
Och jag kände mig rätt trött.
Jag somnade många gånger och vaknade med ett litet ryck.
Efter två och en halv timme började Matte bli lite desperat.
Hon fotade mig.
Jag lade mig bara ännu mer tillrätta.
Hihihi...
Matte försökte hålla god min.
Hon vill ju ändå ha mig i soffan.
Men hon var också hemsk trött.
När det hade gått tre och en halv timme kom Matte till sin gräns.
Hon talade om för mig att det var mitt i natten och att hon var tvungen att lägga sig.
Hon släckte läslampan.
Hon rörde försiktigt på benen.
Och eftersom jag är en snäll katt så ställde jag mig upp.
Men jag tog god tid på mig innan jag hoppade ner.
Och väl där förväntade jag mig kvällsgos dessutom...
Det tog en stund innan Matte kunde stå på sina ben.
Och ännu längre innan hon kunde gå ner på huk för att bli gosad på.
Men när Matte äntligen kom i säng kunde hon ändå inte sova.
Hon hade nämligen belastat svanskotan lite dumt under hela kvällen och eftersom den inte är helt bra igen så hade hon riktigt ont.
Men jag tycker inte att hon ska klaga.
Ett gisslan-drama på 3,5 timmar är ju faktiskt ganska kort...
Jag kanske gör det igen!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards