livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 februari 2018

Av Mimmi - 14 februari 2018 22:52


Jag önskar härmed uttrycka min protest mot besök.
Matte har nämligen fått spontan besök från Tyskland.
Och besöket är allergisk mot mig.
Allergisk!
Mot mig!!!
Jag är minsann allergisk mot besök, så det så.
Besöket bor i gästlägenheten.
För att det inte ska vara för mycket för varken Matte eller mig.
Matte orkar bara umgås någon timme varje kväll.
Då försvinner hon iväg till gästlägenheten och lämnar mig ensam.
Får man verkligen göra så mot sin katt?
Sedan är Matte extra trött nästa dag.
Idag hade hon dundrade huvudvärk hela dagen.
Jo, jag kunde se hur det dundrade i hennes ögon.
Därför höll jag henne sällskap i sängen i eftermiddags.
Och vips så blev hon bättre!
Nu har hon äntligen kommit hem igen och ligger här i soffan istället för soffan i gästlägenheten.
Och jag passade på nästan direkt att hoppa upp till henne.
Så nu måste hon umgås med mig istället.
Prata med mjukaste rösten.
Smeka mig med ögonen.
Det är livet det.
Har ni lika mysigt?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards