livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Mimmi - 12 februari 2018 21:30


Jag är bäst!
Det kanske ni redan vet.
Men jag måste jama det igen och Matte håller helt med.
Jag har nu tre kväller i följd hoppad upp på soffan när Matte satt där.
Men bara sent på kvällen.
Jag har heller inte gjort flera närmanden på soffan förutom att jag alltid mjölktrampar och spinner ett tag innan jag lägger mig.
Och det har bara blivit kortare stunder.
Men Matte är sååå glad!
Även fast jag tvingade henne igår kväll att se ett tag på en film hon inte ville se för att hon inte kunde nå fjärrkontrollen utan att störa mig.
Men sedan blixtrade hon på mig med sin dumma telefon och då gick jag därifrån!
Och det är inte allt.
I eftermiddags kom en av Mattes nära vänner på besök en stund.
Hon har varit där flera gånger förut och hon är mycket lugn.
Förra gången hon var där kom jag fram och tittade lite.
Idag låg jag på bokhyllan och brydde mig inte så mycket.
Men efter ett tag hoppade jag ner.
Först gömde jag mig en liten stund under soffan, men sedan kom jag fram och tittade.
Jag satt mitt på golvet och tittade helt ogenerat och mycket nyfiken!
Varken Matte eller hennes vän kunde tro sina ögon.
Hihi!
Det var kul.
Var det någon som sa skyggis?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards