livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Mimmi - 8 februari 2018 19:04


Idag har Wimsa varit hos veterinären.
Hon var mycket duktig tydligen.
Tänk att det finns katter som är duktiga hos veterinären!
Som sitter på bordet och är snälla.
Jag är djupt imponerad!
Vilken bedrivt som katt.
(Själv skulle jag antingen dött av rädsla eller bitit ihjäl veterinären...
Mig måste man tvinga in i en klämmbur och söva ner för att kunna hantera mig.)
Wimsas hjärta har blivit lite sämre så hon ska börja äta en medicin.
Men hennes personal behöver inte vara orolig.
Däremot ska det bli mycket regelbundna återbesök nu för att ha koll.
Och besöket var dyrt så det var ju en jamartur att jag hann swisha större delen av pengarna igår kväll!
Wimsa sover en del på grund av sjukdomen.
Men ibland är hon pigg som en kattunge!
Här får ni se en bild på henne hos veterinären.
(Morrrrrrrrrrr..... Jag ryser när jag ser det där rummet!)
Hur brukar ni bete er hos veterinären?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards